Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók
1856
1856. március 30. A krimi háborút lezáró párizsi békekongresszuson több pontban foglalkoztak a Duna torkolati szakasza hajózhatóságának kérdésével. A folyó torkolatánál szükséges szabályozási munkák kijelölésére és végrehajtására a szerződést aláíró hét nagyhatalom döntött az Európai Duna-bizottság létrehozásáról.

Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 

Vélemények és rovatok

TartalomjegyzékCikk/Anyag beküldéseLegjobbra osztályzottVéletlenszerű cikk/anyag

- Környezetbarát vasúti közlekedés (vissza)fejlesztési tendenciái Németországban és Magyarországon -
Kategória: Közéleti rovat/Piacgazdaság

Beküldő: realzoldek
Szerző: Ismeretlen
E-Mail: E-Mail a szerzőnek
Beküldve: október 25, 2009
Módosítás: október 25, 2009
Olvasás: 57275
Szavazat: 0
Osztályzat: 0

Kapcsolódó linkek
Nincsenek kapcsolódó linkek ehez a cikkhez/anyaghoz


Legnépszerübb:
Adalékok a Duna-vízgyűjtő magyarországi szakaszára készítendő vízgyűjtő-gazdálkodási tervhez

 
Opciók

Nyomtatható változat  Nyomtatható változat

Küldd el levélben  Küldd el levélben
 

Cikk/Anyag leírása - Környezetbarát vasúti közlekedés (vissza)fejlesztési tendenciái Németországban és Magyarországon:
Környezetbarát vasúti közlekedés (vissza)fejlesztési tendenciái Németországban és Magyarországon


Kedves Kollégák!

A környezetbarát vasúti-, kombinált közlekedés/szállítás fejlesztésével kapcsolatban mellékelten küldök néhány, a múltat, a jelent és a jövendőt is bemutató német és magyar dokumentumot, szíves tájékoztatásul.

Németországban az állam az 1990-es években kezdte el "kivonulását" a vasútfejlesztésből, és kezdte volna el a vasúthálózat szisztematikus leépítését, ha azt a tartományok / régiók képviselői hagyták volna. De Németországban nem ez történt!

Az új német közlekedési koncepció kidolgozását és megvalósítását dokumentálja a tegnap megküldött, 40. oldalas, és a most mellékelt, 56. oldalas, térképekkel, fényképekkel, tényadatokkal és szöveges magyarázatokkal kiegészített tájékoztató.

Ezek közül csak néhány, itthon megszívlelendő ötletet emelek ki, elsősorban a döntéshozók okulására:

- egységes, új környezet-, és utasbarát közlekedési koncepció kidolgozása és megvalósítása, amelyre hazánkban már régen szükség lett volna! Ennek keretében:

- egységes, elővárosi-, belvárosi-, villamos-, ill. helyi-, helyközi-, esetenként határon átnyúló eurorégiós gyorsforgalmi vasút-hálózat létrehozása, vonzó szabadidős-, turisztikai kínálattal, központok között átszállás-mentes kapcsolatokkal, egyéb esetekben közvetlen átszállással, kedvező csatlakozási feltételekkel, egyszerű tarifa-rendszerrel
- ugyanazon a hálózaton kombinált személy-, és teherszállítás gazdaságos lebonyolítása
- megújult vasúti kínálat, kettős-, hibrid-rendszerű "tram-train" szerelvények (egyenáram-váltóáram)
- egy vasúthálózaton több üzemeltető, színvonalas utastájékoztatással
- mozgássérült-, kerékpáros-, gyermekkocsis utazók igényeinek figyelembe vétele
- megbízható, biztonságos, tiszta, pontos, ütemes menetrend-szerinti közlekedés, a napi ingázók, a turisták, a diákok és az alkalmi utazók számára egyaránt, stb.
- jegyeladás a vonaton
- példaszerű együttműködés és koordináció az érintett és érdekelt felek között, P+R, P+B parkolók, stb.

Magyarországon a vasúthálózat felszámolásával kapcsolatos, a németországihoz kisértetiesen hasonló folyamat kb. 20 év késéssel kezdődött el, ill. gyorsult fel.

Hogy ezt a nagyon káros folyamatot hazánkban sikerül-e megállítani - amíg nem késő, és nem visszafordíthatatlan - azt ma még nem lehet tudni.

De, hogy el lehet, és el is kell kerülni, azt remélhetőleg a mellékelt dokumentumok igazolják!

Rajtunk/rajtuk múlik, hogy élünk-e ezekkel a lehetőségekkel!

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: 06 30 319 2033



Vasúti szárnyvonalat




Város , vidék, vasút


































 







Hozzászólások nem engedélyezettek.



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.30 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::