Reális Zöldek szerint minden bajunk forrása Rogán Antal irányított ...
Dátum: 2021. January 30. Saturday, 15:22
Rovat: Országgyűlési tudósítások


Reális Zöldek szerint minden bajunk forrása Rogán Antal irányított kormányzati kommunikáció!


Reális Zöldek Klub 1992-ben, és azóta folyamatosan tudomására hozza a kormányoknak, a politikusoknak, hogy a Bizottság elvárásait hagyományos folyamszabályozási módszerekkel (sarkantyúk, párhuzamművek) nem lehet megvalósítani, a hajózással szemben támasztott követelményeket csak duzzasztással lehet kielégíteni.

Szijjártó Péter mondta: A Duna olyan közös kincs, amely környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, s fontos szerepet játszik a turizmusban, a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt.

„Al-Dunai áttörés /Vaskapu,Kazán-szoros/ 2013. (Romania,Serbia) HD 720p”

https://youtu.be/U3mE9inn8Lg



Az Antal kormány felismerte a Duna hajózhatóságának fontosságát. Az Antall kormány programjában a Duna hajózhatóságáról a következő áll: „A Duna-menti népek közötti szoros együttműködés szükségét a magyar politika nagyjai a történelem során ismételten felvetették. Magyarország földrajzi fekvése miatt is központi szerepet játszhat a Duna-térség országai, népei közötti együttműködés – eddigiekben részben szándékosan figyelmen kívül hagyott, részben az európai kettéosztottság miatt korábban meg nem valósított – előmozdításban. Budapest, jelenleg is székhelye a Duna Bizottságnak, mely 1992. áprilisában tartotta legutóbbi 50. ülésszakát. Ennek napirendjén a Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlásának a Duna –menti együttműködésre való kihatásai, az utódköztársaságok tagsági helyzete, valamint a tagságot eddig nem kapott Németország bekapcsolódása szerepelt. A Duna – mint fontos európai összekötő kapocs jelentősége – tovább növekszik a Duna –Majna –Rajna csatorna 1992. szeptemberre várható megnyitása révén. Magyarország alapvető érdeke, hogy aktív és kezdeményező szerepet játsszék a dunai együttműködés további szervezésében és fejlesztésében.”


Az Orbán kormány megy a dumakör által kijelölt úton:

A Duna –Kör álláspontja 1992-ben a következő: „Leplezze le a hajózási szempontokra hivatkozó félrevezető propagandát. A Duna-Majna-csatorna üzembehelyezése nem ró Magyarországra új kötelezettségeket, az egészében csak a jövő évszázad elejére kiépülő víziút teljes hosszában ugyanis korántsem érvényesülnek azok a hajózási paraméterek, amelyeket most a Duna elterelésének hívei számon kérnek rajtuk. Egyébként a vízi úton történő áruszállítás adatai sem a forgalom nagyságát, sem nyereségét tekintve nem támasztják alá, hogy hajózási szempontból bárkinek számottevő érdeke fűződne a bősi létesítményhez. „

A politikusok, annak ellenére a Duna – Kör álláspontját támogatták, hogy az ENSZ – EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. november 12-én ülésén az úszóegység-méreteket és hajóút kategóriákat a Duna magyarországi szakaszára is meghatározta. Sőt az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992 nov. 12-i ülésén meghatározott paramétereket az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája 1996-ban (Conférence Européen des Ministers du Transport – CEMT) jóváhagyta. (A Duna magyarországi szakaszára az elvárás, a VI.b kategóriájú, MVSZ90 (a 90 %-os valószínűségű, az Ipoly torkolatáig 930, onnan Budapestig 960, majd a déli országhatárig 1040 m3/mp vízhozamhoz tartozó munkavízszint) esetén legalább 25 dm merülés (szemcsés mederben 27 dm, sziklás mederben 28 dm vízmélység mellett) kétirányú, 24 órás forgalmat lehetővé tevő 120 m széles hajóúttá kiépítése.)

A Horn személyes képviseletében Lotz Károly miniszter a páneurópai közlekedési miniszterek által Helsinkiben megtartott találkozóján megerősítette, hogy a fenti ajánlásokat Magyarország teljesíti.

A kormány kiadta a 2059/1996. (III.13.) Korm. határozatot. A határozat elrendelte a Szap- Budapest közötti Duna szakasz folyamszabályozási és a hajózási viszonyok javítását és egy sor más intézkedést is, elrendelt a Dunán meglévő hajózási akadályok megszüntetése érdekében. A Horn kormány ígéretéből, nem valósult meg semmi, a kisebbik koalíciós párt az SZDSZ megakadályozta a kormányzati akarat végrehajtását.

http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5574

Horn miniszterelnök utcai támadások kereszttüzébe került. 1998. február 28-án a Kossuth téren SZDSZ és a FIDELITÁS képviselői (Rogán Antal a FIDELITAS elnöke) Duna –Körösök együtt üvöltötték, hogy „Vesszen Horn!”









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=7526