A reális zöldek szerint Jurij C. ártatlan!
Dátum: 2020. September 10. Thursday, 17:45
Rovat: Média



A hajózás szakértője szerint nem.


A reális zöldek szerint a hajózás szakértője alul képzett a folyadékok mechanikája, az áramlástan tudományában. Nem ő az első hajós, tengerész, tengerész kapitány, aki a keresztáramlások figyelmen kívül hagyása okán súlyos balesetet okozott.

A nautikai szakértő szerint a Viking Sigyn kapitánya nem mérte fel, hogy a híd előtt már nem tud előzni.



https://444.hu/2020/09/08/a-nautikai-szakerto-szerint-a-viking-sigyn-kapitanya-nem-merte-fel-hogy-a-hid-elott-mar-nem-tud-elozni



Szó sincs arról, hogy a Viking Sigyn kapitánya előzni kívánta volna a Hableányt. A Hableány ugyanis a tragédia előtt a szálloda hajót nem előzte meg! (Erről bőven található írás a reális zöldek honlapján.)

Miért nem látta a Szálloda Hajó kapitánya maga előtt a Hableányt?

Mert a Hableány nem volt a Szálloda Hajó előtt, miután a Kossuth tér magasságában a Hableány 6 km/óra sebességgel elhajózott a Szálloda hajó mellett.

A Hableányt méterekkel a Margit híd előtt, a pillérek közötti keresztáramlatok néhány másodperc alatt sodorták a Szálloda Hajó elé, pontosan két pillér közötti távolság felezővonalára, amely irányba a Szálloda Hajó 10.6 km óra sebességgel közeledett, a Kossuth tér magasságából, ahol a fotózás céljából nagyon lelassult.

A szálloda hajó nem gyűrte maga alá a Hableányt, hanem megpörgette, a fedélzeten lévő hét utas ennek okán esett a Dunába a Hableány fedélzetéről és hála az égieknek menekült meg.

A Hableány a pörgető nyomatéh hatására meg billent, hét másodperc alatt a Duna fenekére került.

A Hableány annyira megpördült, hogy a hajó óra a Batthyány tér irányába mutatatott. Ha sima ütközésre került volna sor, a Hableányt a szálloda hajó meglöki, még az sem biztos, hogy elsüllyedt volna a Hableány.

A Hableány kiemelését követően a Hableány kormányállása 11 fok jobbra helyzetben volt. Egyértelműen igazolja, hogy Hableánynak szándékában volt a Jászay Mari téren kikötni.

A sajnálatos tragédia előtt 45 perccel a Hableány a Margit híd alatt völgymenetben hajózott át.

A közel 4000 km hosszú „Dunán” a hajózás számára a legszűkebb hajózási folyosó a Margit híd. Az elmúlt húsz évben valamennyi Duna menti város a szálloda hajók kikötése érdekében fejlesztéseket hajtott végre, még Belgrád is, amely ugyan nem közvetlenül Duna parti város. A Duna budapesti szakasza 1900-ban alakult ki, azóta fikarcnyi fejlesztésre nem került sor. A szakértő úr sem javasolta, a reális zöldeken kívül senki.

(Juhos László)










A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=7118