Orbán Viktor miniszterelnök: 20 évvel előbbre lennénk, ha Antall József ...
Dátum: 2018. December 12. Wednesday, 08:25
Rovat: Közéleti magazin


Orbán Viktor miniszterelnök: 20 évvel előbbre lennénk, ha Antall József kormányának 2/3 lett volna.

28 évvel lennénk előbbre, ha a politikai elit, az egymást váltó kormányok szakítanak a Duna - Kör által képviselt eszmeiséggel, nyolc évvel biztosan előbbre lennénk, ha 2010-2018 között Illés Zoltán nem tagja a kormánygépezetének.

1992-ben a Duna- Kör a Duna hajózhatóságának a kérdésében a következőket hirdette:

„Leplezze le a hajózási szempontokra hivatkozó félrevezető propagandát. A Duna-Majna-csatorna üzembehelyezése nem ró Magyarországra új kötelezettségeket, az egészében csak a jövő évszázad elejére kiépülő víziút teljes hosszában ugyanis korántsem érvényesülnek azok a hajózási paraméterek, amelyeket most a Duna elterelésének hívei számon kérnek rajtuk. Egyébként a vízi úton történő áruszállítás adatai sem a forgalom nagyságát, sem nyereségét tekintve nem támasztják alá, hogy hajózási szempontból bárkinek számottevő érdeke fűződne a bősi létesítményhez. „



Az Antal kormány felismerte a Duna hajózhatóságának fontosságát. Az Antall kormány programjában a Duna hajózhatóságáról a következő áll: „A Duna-menti népek közötti szoros együttműködés szükségét a magyar politika nagyjai a történelem során ismételten felvetették. Magyarország földrajzi fekvése miatt is központi szerepet játszhat a Duna-térség országai, népei közötti együttműködés – eddigiekben részben szándékosan figyelmen kívül hagyott, részben az európai kettéosztottság miatt korábban meg nem valósított – előmozdításban. Budapest, jelenleg is székhelye a Duna Bizottságnak, mely 1992. áprilisában tartotta legutóbbi 50. ülésszakát. Ennek napirendjén a Szovjetunió és Jugoszlávia felbomlásának a Duna –menti együttműködésre való kihatásai, az utódköztársaságok tagsági helyzete, valamint a tagságot eddig nem kapott Németország bekapcsolódása szerepelt. A Duna – mint fontos európai összekötő kapocs jelentősége – tovább növekszik a Duna –Majna –Rajna csatorna 1992. szeptemberre várható megnyitása révén. Magyarország alapvető érdeke, hogy aktív és kezdeményező szerepet játsszék a dunai együttműködés további szervezésében és fejlesztésében.”



Az Antall miniszterelnököt a bársonyszékben Boross Péter miniszterelnök követte.

Göncz Árpád köztársasági elnök kezdeményezi Szigetköz vízpótlását, Antall József miniszterelnök végakarata szerint:

„Sürgős segítség Szigetköznek” címmel 1993. április 22- én a média közölte azt a 3000 –es bizalmas határozatot, amelyet Antall József, miniszterelnök úr írt alá.

A határozat szerint az Antall kormány arról határozott, hogy Szigetközben az ágrendszerek vízellátását az 1843 folyamkilométernél fenékgáttal, valamint a dunakiliti hajózsilip szegmenstábláinak szabályzásra való felhasználásával kell megoldani.”



A 15 395 országgyűlési határozatot a Magyar Országgyűlés 1994-ben fogadta el, a Boros kormány idején. A Boros kormány a határozat elfogadását ellenezte. Az MDF frakció, a saját kormánya és Antall József végakarata ellenében szavazott! A szivattyúzásra már Horn kormány idején került sor, a szakértelem kormányának országlása idején. Magyarországon a Dunából a Dunába szivattyúzták a vizet, ráadásul diesel szivattyúkkal. A műszaki megoldásnak legjobban az SZDSZ képviselői örvendtek. Ezt igazolja, hogy az 15 395 országgyűlési határozat elfogadásakor, az SZDSZ frakció padsoraiból taps volt hallható.



A Kisalföld Győr megyei napilap főszerkesztője Nyerges Csaba a szigetközi országgyűlési képviselők, polgármesterek lobbi tevékenységétől vár elmozdulást Szigetköz – Csallóköz Duna –ártér mellékágrendszere rehabilitáció kérdéskörében. A Szigetközért 83 ezer aláírást összegyűjtött Kisalföld napilap főszerkesztője Illés Zoltán a Duna ügyében való kijózanodásának a reményében.

A 80 000 térségi polgár kezdeményezését a félőrült Illés Zoltán, környezetvédelmi államtitkár az Országgyűlés plenáris ülésén lesöpörte.










A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5648