Elfogadták a komáromi Duna-híd megépítéséről szóló megállapodást
Dátum: 2018. June 29. Friday, 09:36
Rovat: Közéleti magazin


From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Friday, June 29, 2018 6:18 AM
To: 'Közönségszolgálat'; 'INFO'; 'Dobos Menyhért'
Subject: HIDAK ÉPÜLNEK

HIDAK ÉPÜLNEK a DUNÁN és az IPOLYON!

Kossuth Rádió, 180 perc, 2018. június 29.

Ami kimaradt hírből.

Mindkét híd magassága a nagymarosi duzzasztás figyelembe vételével terveződött. Hasonlóan, mint a Mária Valéria híd Esztergomnál.



Az új komáromi Duna híd magassága a nagymarosi duzzasztás figyelembe vételével épül!

A komáromi híd a Dunán a 107.83 mB maximális duzzasztás figyelembevételével létesül, mint ahogyan létesült az első Orbán kormány idején Esztergom és Párkány között a Mária Valéria híd.



Megjelent a REÁLIS ZÖLD VALÓSÁG internetes újságban, amelynek a közszolgálati médiaszolgáltató nem adott hír értéket.

Elfogadták a komáromi Duna-híd megépítéséről szóló megállapodást

2012. november 14. 12:14

A magyar Országgyűlés elfogadta a komáromi új Duna-híd megépítéséről szóló megállapodást, melyet október elején írt alá Orbán Viktor magyar és Robert Fico szlovák miniszterelnök - mondta el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára szerdán komáromi sajtótájékoztatóján.

Völner Pál hozzátette, a híd építése uniós források felhasználásával legkorábban 2014 végén kezdődhet el. Jelentőségét az adja, hogy Komáromnál a meglévő hídra már nem lehet iparfejlesztést alapozni.

Molnár Attila polgármester (Fidesz) elmondta: az új híddal csökkenteni lehet a belvárosok forgalmát, a két város ipari övezeteinek összekötése új lendületet adhat a gazdaság fejlődésének a térségben.



Fotó: Komárom Város Önkormányzata

A híd a jelenlegi átkelőtől nyugatra épül meg, terveit a Dopravoprojekt és a magyarországi Pont-Terv által közösen alapított Komárno Konzorcium készítette. Nagy László mérnök, a Dopravoprojekt képviseletében a tervek bemutatásakor korábban elmondta: a híd 600 méter hosszú, öt részes, felfüggesztett szerkezet. A tartószerkezet legjelentősebb része az a 95 méter magas, ferde szerkezet, melynek L alakja van és a 3-as tartópont fölött helyezkedik el. A tervezett komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egy oldalas híd csak Kanadában található.

A 600 méteres hídhoz a szlovákiai részen 800, a magyar oldalon 1200 méter úthálózat kapcsolódik. Az építkezés részét képezik a gyalogos járdák és a kerékpárútvonalak. A híd mindkét oldalán készül külön biciklis és gyalogos feljáró, a gyalogosok egy lépcsőn keresztül is feljuthatnak a hídra. A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja. A műtárgy 117 méterre magasodik majd a Duna fölé, a tartócölöpök 30-40 méter mélyen nyúlnak a földbe.









A cikk tulajdonosa: Reális Zöldek Klub
http://realzoldek.hu

A cikk webcíme:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=5364