|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
KHEM Kommunikáció - Magyar-szlovák közlekedési kapcsolat - Közlemény |
|
Utólag adta ki a közlekedési tárca a magyar- szlovák vegyes bizottsági találkozóról szóló tájékoztatót.
A közleményből kiderül a Duna hajózhatósága a felek között nem került szóba.
Annak ellenére nem, hogy a magyar kormány az EU elvárása szerint 2010 kénytelen lesz a Duna Budapest feletti szakasza hajózását rendbe tenni.
Tovább a közlemény szövegéhez!
Budapest, 2009. február 5.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
TALÁLKOZÓ A MAGYARORSZÁG ÉS SZLOVÁKIA KÖZÖTTI KÖZLEKEDÉSI KAPCSOLAT FEJLESZTÉSÉNEK JÖVŐJÉRŐL
2009. február 5-én Budapesten tartotta soron következő ülését a Magyar-Szlovák Infrastruktúra Vegyesbizottság. Az államtitkári szintű találkozón a magyar tárgyalódelegációt Dr. Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium közlekedési szakállamtitkára vezette, míg a szlovák delegáció élén Milan Moją, a szlovák Közlekedési Posta és Hírközlési Minisztérium államtitkára tárgyalt magyar partnerével.
A konstruktív szellemű megbeszélésen a felek kölcsönösen kifejezték abbéli szándékukat, hogy szorosabbra fűzik a két ország észak-déli irányú közúti kapcsolatait. A megbeszélést a felek egy idén megrendezendő miniszteri szintű találkozó előkészítésének tekintették, valamint rögzítették az addig elvégzendő feladatokat is.
Mindkét fél kifejezte szándékát, hogy – különös tekintettel a Schengen által biztosított feltételekre – fokozatosan kialakítják a helyi kapcsolatok újjáépítésének feltételeit. Az Ipoly hídjai közül a legelőkészítettebb pösténypusztai és ráróspusztai projektekkel kapcsolatosan mind a magyar, mind a szlovák delegáció abbéli reményét fejezte ki, hogy a kivitelezési munkálatok már az idén nyáron megindulhatnak. Mint ismeretes, a két híd újjáépítésére Magyarország és Szlovákia közös pályázatot nyújtott be 2008. december 16-án az Európai Területi Együttműködési pályázatra. A két fél folyamatosan figyelemmel kíséri a projektek helyzetét és a pályázatok alakulását, valamint előkészületeket tesz, hogy további hidak építésének feltételei is megteremtődjenek.
A megbeszélésen szó esett a magyarországi Komáromot és a szlovák oldalon lévő Komarnót összekötő közúti hídról is. A felek egyetértettek abban, hogy a hidat az országos főúthálózat részeként szükséges megvalósítani, amihez közös vizsgálatra és azt követően a határmetszési pont rögzítését célzó kétoldalú kormányközi megállapodásra van szükség. A két fél egyetértett abban, hogy a szükséges előkészítő munka időigénye 2-3 év, amelyet követően – legkorábban 2013 után – kezdődhet meg a közös beruházás.
A tárgyalópartnerek abban is megállapodtak, hogy kétoldalú egyezményben erősítik meg a távlati fejlesztési elképzelésekben szereplő, Miskolcot Kassával összekötő gyorsforgalmi út határmetszéspontját.
|
|
Dátum: 2009. February 05. Thursday, 19:27 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.28 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|