A középkori magyar hatalom végzete ismétlődik meg! |
|
A kormány megy a Duna- Kör által kijelölt úton!
https://iho.hu/hirek/fenekbordakat-sarkantyukat-epitenek-a-dunaba-hogy-evente-legalabb-300-nap-hajozhato-legyen-a-folyo
Népképviselet helyett diktatúra a Duna ügyében a reális zöldek szerint.
(Részlet politikai nyilatkozatból, amelyet Orbán Viktor (FIDESZ), Kövér László (FIDESZ), Kósa Lajos (FIDESZ), Varga Mihály (FIDESZ), Hörcsik Richárd (FIDESZ), Németh Zsolt (FIDESZ), Kocsis Máté, Harrach Péter (KDNP) nyújtott be az Országgyűlés, 2020. május 2-án sorra kerülő ünnepi ülésére. Politikai nyilatkozat címe: Magyarország népképviseleti rendszerének harminc évvel ezelőtti visszaállításáról
Széchenyi István mondta:
„Die Donau soll das Tor, die fremde Lander sein!”
„A Duna legyen kapu idegen országok felé!”
A kormányoldal nem tartja számon, hogy volt idő, mikor a magyarok is beletartoztak az európai hajós nemzetek népes családjába, - gróf Széchenyi Ödön merész hajó útjáról valamikor fél Európa lelkendezett.
A Kormány saját ígéretét nem tartja be. 2018 után a kormány szerkezete úgy alakult, hogy a szakmai felelősség elkendőzésre kerüljön. A megígért párbeszéd helyett a reális zöldek a diktatúra jegyeit vélik látni a Duna ügyében. Orbán Viktor miniszterelnök Juhos Lászlónak személyesen ígérte meg, hogy a Duna hajózhatósága kérdéskörének utána néz.
Nemzeti Hajózási Stratégia - Magyarország és fővárosa a víz felé fordul
2012. szeptember 19. 9:00
A Nemzetgazdasági Minisztérium Tervezéskoordinációért Felelős Államtitkárságán működő Közlekedési Munkacsoport közzéteszi a Nemzeti Hajózási Stratégiát, avagy Magyarország és fővárosa a víz felé fordul című stratégiai vitaanyagát konzultációs céllal, amely az egykor világszínvonalú magyar hajózás és hajóépítés, valamint az európai közlekedési rendszerbe illeszkedő kikötőhálózat felélesztését és modernizációját kívánja elindítani, valamint a fő fejlesztési irányokat kitűzni.
A NHS megoldást kíván nyújtani olyan, a főváros lakosságát is érzékenyen érintő feszültségforrásokra, mint például a folyamatosan növekvő budapesti szállodahajó forgalom magas színvonalú kiszolgálása a belvároson kívül, a hajók fővárosi és agglomerációs közlekedésben betöltött szerepének növelése, vagy a főváros által körbenőtt, ezért forgalom-csatlakozási problémákkal küzdő Csepeli Szabadkikötő áruforgalmának fokozatos áttelepítése egy arra közlekedéslogisztikai szempontból ma már sokkal alkalmasabb helyszínre.
A dokumentum célja, hogy megkezdődjön egy párbeszéd, és ez alapján elkészülhessen az a stratégiai program, amelynek végrehajtásával a magyar hajózás újra elfoglalhatja az őt megillető helyét Európában, és a továbbiakban a közlekedésből és áruszállításból származó hasznok maximalizálása a társadalmi terhek minimalizálása mellett történjen.
A vitairat készítői véleményeket, javaslatokat várnak a Nemzetgazdasági Minisztérium hajozas@ngm.gov.hu e-mail címére a szakemberektől, az érintett vállalkozásoktól, szakmai-társadalmi szervezetektől, a lakosságtól, illetve mindenkitől, aki támogatni kívánja a magyar hajózás ügyét.
(Nemzetgazdasági Minisztérium, Tervezéskoordinációért Felelős Államtitkárság)
Sarkanytyúkkal a Duna hazai szakaszának rendezése nem oldható meg! A Paks II. bővítés blokkjaihoz szükséges talaj mechanikai követelmény nem biztosítható. A párizsi békeszerződés (1947.vfebruár 10.) VII. rész „A DUNÁRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK” cím alatti 38. cikkelye kimondja a Dunán való hajózás szabadságának az elvét.
A Dunát és környezetét kilenc ország egyforma büszkeséggel vallja magáénak, azzal a biztos tudattal, hogy ez a völgy népeik otthona, éltetője évszádok óta. A több fővárost és világvárost teremtő folyó az általa összekötött népek jelképe lett. A Duna neve megjelent a népdalainkban a nemzeti imádságunkban a Himnuszban.
Őseinket felhozád
kárpát szent bércére,
Általad nyert szép hazát
Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának, Dunának,
Árpád hős magzatjai
Felvirágozának.
A Duna-Majna- Rajna csatorna megnyitásával a Fekete- tengert és az Északi tengert összekötő, 3500 kilométeres transzkontinentális víziútrendszer keleti gerincévé vált.
Az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága 1992. március 12-én hozott 30. számon határozatot a Duna hajózhatóságáról.
A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút.
A 378 km hosszú magyar Dunán a több mint 50 hajózási akadály (gázló, szűkület) fele (28) a 170 km hosszú Szap - Budapest szakaszon található, ahol gyakorlatilag folytonos, 5 – 20 km között változó, összesen mintegy 40 km hosszú sorozatot alkotnak.
|
|
Dátum: 2021. January 30. Saturday, 15:20 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|