Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Számpélda
TudományosA Nissan Leaf akkumulátorainak fejlesztési fázisai szerint az akku energiatartalom/kg indikátora 10 év alatt 24/300 kWh/kg-ról (azaz 0,08 kWh/kg=80 Wh/kg-ról) 64/440 kWh/kg-ra (azaz 0,145 kWh/kg=145 Wh/kg-ra) nőtt.

Az akkumulátor terén egy évtized alatt 65 Wh/kg (0,065 kWh/kg) a fejlődés.

1 kg benzin energiatartalma: kb. 13 kWh/kg (13 000 Wh/kg). Az akku fejlődésének eddigi ütemében a benzin energiatartalmának (13 kWh/kg, azaz 13 ezer Wh/kg) eléréséhez mintegy 200, azaz kettőszáz év lenne szükséges.

Üdvözlettel:

Szarka László

---------------------------

2021. 01. 05. 17:17 keltezéssel, László Fabó írta:

Kedves Sándor!

Tegnapelőtt már dolgom akadt.


Találtam egy kis videót az egyik legrégebben gyártott, a Nissan Leaf akkumulátorának 10 éves fejlesztési fázisairól.

https://www.youtube.com/watch?v=hpgv-dY-q6M

A 9. percnél súly adatokat közöl. A 10 évvel ezelőtti 24 kWh akkujuk 300 kg volt.

(10 éve tehát egy 60 kWh akku 750 kg lett volna, ami 1,25 ször több volt a te alábbi becslésednél.)


A legutóbbi 64 kWh akkujuk 440 kg tömegű!

Ez viszont kb. 0.69 szerese, azaz 30 %-al kisebb tömegű már a tiednél!

Tehát 10 év alatt ennyit fejlődött az akkuk konstrukciója.

A tetejében éppen jelenleg óriási további fejlődés várható.


Az elektromos autókban nincs a robbanómotor, nincs sebességváltó, nincs benzintank a benzinnel, nincs hűtővíz és indítóakku, csak a villanymotor az áttételével.

Úgy gondolom ezek különbsége legalább 200 kg, amit le kell számolni a meghajtó akku tömegéből.

Tehát, ma azonos testű ilyen elektromos autó legföljebb 200 kg-mal nagyobb tömegű a robbanómotoros megfelelőjénél. Hamarosan ez a különbség is el fog tűnni.


A következő videóból emeltem ki az alábbi képeket.

https://www.youtube.com/watch?v=1_FIGXr0LeA



A Teslának ez a kapható alapmodellje 353 mph, azaz 568 km hatótávú, 233 km/h végsebességű és 4,2 sec alatt gyorsul 96,5 km/h-ra.



A Teslának ez a kapható egyik csúcsmodellje több mint 837 km hatótávú, 320 km/h végsebességű és 2 sec alatt gyorsul 96,5 km/h-ra.

Ezt még a legnagyobb teljesítményű hagyományos sportautók sem tudják!


Az általad föltételezett 20 %-nyi egyéb áramfogyasztások esetén is már lényegesen nagyobb 400 km-nél az egy töltéssel megtehető táv.

A jelenlegi akkuik 350.000-400.000 km megtételéig nem romlanak 80% alá.

Közeli jövőre tervezettek 1 millió km-ig tudják majd már ezt.


E mai videó szerint kb. 30-35 %-os árcsökkentéseket jelentettek be!

https://www.youtube.com/watch?v=1_FIGXr0LeA&t=114s




Barátsággal: Laci



Ui.: Sajnos a ma kapható benzinek bizony romlanak, mert az oktánszám növelő adalékaik néhány hónap alatt kiválnak belőlük. A keletkező kocsonyás anyag eldugítja a fúvókákat, a befecskendező fejeket, a szűrőket.

Mint említettem én általában PB autógázzal járok, ezért sokáig áll a benzin az autóm tankjában. Az utóbbi időben háromszor kellett emiatt cseréltetnem az elektromos benzinszivattyút, mert beragadt a forgórészük, így zárlatosak lettek.


------------------------------------


spectato1-gmail ezt írta (időpont: 2021. jan. 3., V, 18:53):

Kedves barátaim,

hadd idézzek néhány alapvető tényt az internetről az e-mobilitásról.

Egy elektromos motor jóval egyszerűbb konstrukció, mint egy benzines vagy gázolajos. De ez az árakban nem mutatkozik meg.

Hatótáv, tömeg

Ez az egyik leggyengébb pont.

Ökölszabály: 100 km hatósugárhoz 15 kWh = 150 kg akkumulátortömegre van szükségünk.

400 km-es hatósugárnál tehát az akku tömege 600 kg.

De ez egy vadonatúj akkumulátornál, fűtés, világítás, rádióhallgatás, GPS nélkül értendő.

Reális körülmények között inkább a fele hatósugárral számoljunk.

Töltési idő: Átlagosan egy óra alatt tudunk 100 km-re elegendő áramot utántölteni.

Mindehhez jön még a rövid élettartam során folyamatosan csökkenő kapacitás.

Héjjas István barátunk levezette az E-autók CO2-mérlegét. ehhez nincs mit hozzáfűzni.

Fogyasztás:

Számoljunk egy 100 km-enkénti 17 kWh prospektusadattal, megint csak felhívom a figyelmet, fűtés, világítás, stb. nélkül, vadonatúj akkumulátornál. Ez a menetközbeni áramfölhasználás, ehhez jönnek még a 10-20 % töltési veszteségek, azaz összesen 20 kWh/100 km.

Energiasűrűség

benzin 11,6 kWh/kg, dízel 11,8 kWh/kg.

6 l/100 km fogyasztást alapul véve

benzinből 69,6 kWh-t fogyasztunk 100 km-enként, dízelből 70,8 kWh-t.

Így jön ki tehát a Fabó László barátunk által idézett 2 liter/100 km benzinnel egyenértékű fogyasztás.

Ha a költségeket nézzük, azt hiszem, csak a netto, adóhányad nélküli árakat szabad összehasonlítanunk. Az üzemanyagnál 75 %-os adóhányaddal számolva azt kapom, hogy

100 km-re 728 Ft benzint, vagy

620 Ft gázolajat fogyasztok el.

Elektromos áramnál szintén netto 27 Ft-tal számolva 556 Ft-ot kapok 100 km-re. Hangsúlyozom mégegyszer, ez akkor igaz, ha az autóval nem fűtök és nem világítok.

Amint ezeket is figyelembe veszem, máris eltűnik az E-autók látszólagos kedvezőbb mérlege.

Véleményem szerint a kérdésben a piacnak kellene döntenie, meg kellene szüntetni azt az áldatlan állapotot, hogy a fosszilis energiahordozókat agyonadóztatjuk, míg az el. autókat agyontámogatjuk.

Másik megállapításom, hogy kormányunk összhangban az EU többi kormányával csak ürügyként hivatkozik a CO2-kibocsátás csökkentésére, a cél az autósok ellehetetlenítése, az egyéni mobilitás korlátozása. A föntebb vázolt hátrányok ugyanis többet nyomnak a latba, mint az esetleges néhány Ft előny a fogyasztásnál.

Van ugyanis az elektromos áram elterjesztésének a fosszilis energiahordozók rovására egy másik módja: a lakásfűtés. Ennek ára egy kWh-ra vetítve harmada az elektromos áram árának és nagyságrendileg összemérhető a benzin és a gázolaj kWh-ra vetített fajlagos árával.

Mégis, senkinek eszébe nem jut, úgymond a CO2-kibocsátás javítására hivatkozva a lakásfűtést gázról elektromos áramra átállítani.

Záró gondolatként annyi:

A benzin és a gázolja magas fajlagos energiasűrűsége, a korlátlan tárolhatóság verhetetlenné teszik a közlekedésben az el. árammal szemben. Az elektromos áramot a felhasználás pillanatában föl kell használnom, mit láttuk, a tárolás megoldatlan. Ezen nem kellene módosítani, főleg nem csalárd ideológiák alapján, főleg nem adópénzeink feneketlen hordóba töltögetésével milliárdos nagyságrendben.

Még annyit az akkumulátorok területén folyó kutatásokról, hogy az elektrokémiai potenciál sor 100 éve föl van állítva. Ne áltassuk magunkat, ezrelékes nagyságrendeken túl már nem fog javulni az akkumulátorok energiasűrűsége. A sajtóból áradó hurráoptimizmus pont azt a célt szolgálja, hogy az utca embere azt higgye, már nem tart soká a milliárdok elherdálása.

Legutoljára: az E-autók tűzveszélyesek. Néha spontán kigyulladnak, és ilyenkor ez megoldhatatlan feladat elé állítja a tűzoltókat.

Üdvözlettel:

Király József

---------------------------------

2021.01.03. 11:43 keltezéssel, István Héjjas írta:

Kedves Fabó Laci,

Úgy gondolom, mind a ketten a pozitív megoldásokat keressük.

Tekintsünk el a széndioxid kérdésétől, és csak azt vizsgáljuk, hogy mit jelentene a világon jelenleg üzemben álló több mint egymilliárd autó lecserélése villanyautókra.

Ez azt jelentené, hogy a világ villanyáram fogyasztása megduplázódna.

A világ jelenlegi áramtermelő kapacitása, vagyis az ehhez szükséges erőmű hálózat 120 év alatt épült ki, óriási áldozatok árán.

Ezt most rövid időn belül meg kellene duplázni, ráadásul úgy, hogy nem szabad használni atomenergiát, és nem szabad elégetni szenet, olajat, és földgázt,

Ez egy műszaki abszurdum.

Ez itt a probléma.

Üdv. H. Pista








Dátum: 2021. January 05. Tuesday, 19:29 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Tudományos
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Tudományos:
Az antarktiszi jég mennyisége növekszik

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Tudományos



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::