|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői |
|
|
|
|
|
|
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői |
|
|
|
|
|
|
|
Zöld Válasz |
|
|
|
|
|
Elnökségi meghívó 2016. január 15. |
|
|
|
|
|
|
|
A Duna vezet a magyar történelem fejezetein | Magyar Nemzet |
|
https://magyarnemzet.hu/kultura/a-duna-vezet-a-magyar-tortenelem-fejezetein-9090740/
Reális Zöldek írták:
A Duna Bizottsággal kötött államközi szerződések:
Complex CD jogtár
"Lezárva:2004július 31.
Hatály:2000.XI.30.
Hatályos: 2000.évi CXIV. Törvény -A Dunán való hajózás rendjének szabályozása"
Idézetek a törvényből:
"1§,...az 1949. évi XIII.. törvénnyel kihirdetett Egyezmény 1998. március hó 26.án kelt Kiegészítő jegyzőkönyvét és annak Aláírási Jegyzőkönyvét (továbbiakban :Jegyzőkönyvek) e törvénnyel kihirdeti."
"2 cikk
Az Egyezmény a Dunának arra a hajózható részére alkalmazandó, amely Keilheimtől a Fekete tengerig terjed és a sulinai ágon áthalad a sulinai
csatornán át torkollik a tengerbe." Az 1949. évi XIII. évi törvény 2. § 3.cikk "A dunamenti államok kötelezik magukat arra, hogy Duna szakaszaikat mind a folyami, mind pedig a megfelelő szakaszokon a tengeri hajók számára hajózható állapotban tartják és elvégzik azokat a munkálatokat, amelyek a hajózás feltételeinek biztosítására és megjavítására szükségesek és a hajózást a Duna hajózási vonalán nem gátolják és nem akadályozzák....."
"8.cikk b/ a hajózás érdekében elvégzendő alapmunkálatok általános tervének a dunamenti államok és a folyami igazgatás különleges szervei által tett javaslatok alapján való elkészítése, úgyszintén az ezekre a munkálatokra vonatkozó általános költség előirányzatok összeállítása;"
Az országok javaslatai alapján az alapmunkálatok általános tervében a Duna hosszelvényében 47 gát helyszíne lett kijelölve. Ezek sorában
a szlovák-magyar szakaszon a következők szerepelnek:39. Gabcsikovo; 40. Nagymaros; 41. Adony, 42. Fajsz; a szerb szakaszon: 43.Apatin; 44..Novisad; 45.Vaskapu 1, 46.Vaskapu 2; a román-bulgár szakaszon a 47. Turnu Magurele
Ezek közül már csak a 40., a 41., a 42., a 43. és a 47. megépítése van hátra. Sajnos 40. Nagymaros már majdnem elkészült, de a politika leállította. Bízom abban, hogy a józan ész felülkerekedik, megegyezés jön létre a hágai döntés végrehajtásáról. és unokáink megélik az üzembehelyezést is.
Budapest, 2005.08.20
|
|
Dátum: 2020. December 12. Saturday, 17:28 Szerző: realzoldek |
|
|
|
|
| |
|
Átlagolt érték: 0 Szavazat: 0
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó rovatok
|
|
|
|
|
|
Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.
Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu
PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Oldalkészítés: 0.23 másodperc
:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::
|