Gyakran teszik fel a kérdést, mi az oka annak, hogy a magyar gazdaság, ahelyett hogy lassan felzárkózna a nyugat mögé, a leszakadásunk csak egyre fokozódik.
Ennek persze számos oka van, csupán példaként az egyik:
Valamikor a magyar dunai hajózás Európában az élvonalba tartozott, a gengszterváltás egyik eredményeként azonban ezt sikerült szinte teljesen szétverni, tönkretenni:
Nagy tömegű áruk szállítása esetén a szállítási költség és a környezet terhelés a vízi szállításhoz képest vasúton kb 3-szoros, kamionnal kb. 10-szeres.
A hazai hajózás szisztematikus tönkretétele minden évben 100 milliárdos kárt, illetve jövedelem kiesést jelent az országnak.
Az országot irányító politikai elit pedig - párt hova tartozástól függetlenül - továbbra sem hajlandó ezzel foglalkozni, nem passzol bele a klímavédő zöld politikájukba.
H. Pista
„Dr. Mosonyi Emil professzor véleménye”
https://youtu.be/ywatmmbFuLI
---------------------
Tasó László, a közlekedésért felelős államtitkár mondta:
Ha már egyszer megadatott nekünk, használjuk is ezt a csodálatos kék szalagot. Ha sikerül bekötnünk a Dunát a Rajna - Majna hajózási hálózatba, akkor a tengeri kikötőkbe beérkező áru olcsóbb és környezetkímélőbb úton tud majd eljutni célállomására." (Tasó László, államtitkár; Épülő Magyarország)
Tasó László, illetve a reális zöldek vélekedését osztja Fónagy János !