Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Hableány katasztrófa. Távolság tartás. Oldal távolság tartás
MédiaA KRESZ és Hajózási Szabályzat eltérően rendelkezik az előzésről.

A KRESZ szerint az előzés lényege, hogy az előző jármű a megelőzött jármű elé kerül, egy rövid idejű egymás melletti párhuzamos haladást követően. A KRESZ azt is kötelezővé teszi az előző járműnek, hogy előzési szándékát az index működtetésével jelezze, és az előzés befejezését is, hogy a megelőzött jármű elé került.

A Hajózási Szabályzat szerint, ha az előzés az előzött hajó sebességének és menetirányának megváltoztatása nélkül megvalósítható, az előző hajónak nem kell hangjelzést adnia a további haladása során azonban a menetirányát nem változtatathatja meg, tehát nem kerülhet a megelőzött hajó elé. Ez azt jelenti, hogy a két hajó a párhuzamosan hajózik megfelelő oldaltávolságot betartva. A Duna budapesti szakaszán 50 méternél a legkisebb oldal távolság. amelyet kötelező betartani.



A Viking Sigyn és Hableány sétahajó Margit híd előtti hegymenetben történt hajózásának a hajózási szabályok szerinti szabályosságának a megállapítása a nemzetközi jog szerint magyar bíróság feladata.

A bíróságnak a határozatáról kötelessége a Duna Bizottságot tájékozatnia.

„Nem láttam! Nem vettem észre! Lehet, hogy megütöttem őt, ütköztem vele. Folyik a tisztázás, lehet, hogy az eredmény az lesz, hogy az én hibám”. (Jurij C.)

A Viking Sigyn kapitánya radaron láthatta maga előtt a Hableányt, de több mint, 50 méterre, balra maga előtt, amikor a Kossuth tér magasságából – ahol majdnem megállat az utasai kérésére – elindult.

.

A Hableány a Viking Sigyn mellett a Kossuth tér magasságában hajózott el, a budai oldalon és hajózott tovább. A Margit híd előtt 200 méterre bele akadt a híd előtti piros bolyába. A Hableánynak a bójával való ütközéséről szakértő a HÍRTV műsorszolgáltatásában nyilatkozott.



90 másodperccel az ütközés előtt a Szálloda Hajó radar rendszere jelezte az ütközést. (Forrás: Sógor Zsolt)

A Duna sodrása 3x4 szeres volt a szokásoshoz képest.

A Hableány 90 másodperc alatt 150 métert haladt előre.

A Szálloda Hajó, 90 másodper alatt 275 méter utat tett meg.

A Margit híd két pillére közötti a Duna sodrása a két pillér közötti távolság feléző vonalán a szokásos sodrás tízszerese volt, ettől jobbra, balra növekedő, a pillérek mellett a maximális.

A kiemelt Hableány kormányának állásszöge 11 fok jobbra helyzetben áll. Az ütközés előtt a Hableány hajó testének az elejét sokkal sebesebb Duna áramlás érte, mint a hajótest hátsó részét.



https://www.youtube.com/watch?v=2aOmW2XrLwE



Ezzel szemben a NAVINFO diszpécserei az ésszerűség, nemzeti érdek, jogszerűség jegyében:

„A szakértők szerint a Sigyn hajóvezetőjének az AIS - rendszerén, a radarján, sőt szabad szemmel is látnia kellett a Hab­leányt, és azt is, hogy az útvonaluk metszi egymást. A folyami hajózás hírközlését biztosító, ellenőrző és irányító Navinfo diszpécserei

tanúvallomásukban pontosan el is mondták ezt.” (Forrás: INDEX)

Valójában a Sigyn hajóvezetője nem közvetlenül maga előtt, hanem saját útvonalától balra több mint ötven méterre látta a Hableányt.





Dátum: 2020. March 19. Thursday, 12:06 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.33 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::