Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Tiszai észrevétel kiegészítése
MédiaA Kossuth Rádió, Jó Reggelt Magyarország, mai műsorszolgáltatáshoz észrevételt küldtem.
Észrevételem a Tiszára kerülő lakóhajókról szóló műsorhoz kapcsolódott.

Kedves figyelmükbe ajánlom, a Reális Zöldek, 2009-ben kiadott környezetpolitikai lapját.
Kormányoldali (MSZP), ellenzéki (FIDESZ) politikusok között szakmai kérdésben egyetértés a Tisza ügyében.

http://realzoldek.hu/pdf/2008-2009-1.pdf

2017-ben Orbán Viktor miniszterelnök úr képviseletében írják nekem:
Tisztelettel tájékoztatjuk Önt továbbá arról is, hogy a közmédia által sugárzott tartalmakkal kapcsolatos panaszát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Közönségszolgálata felé jelezheti az alábbiakban ismertetett elérhetőségeken:

Postacím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.


Szerintem a válasz elárulja, hogy nemcsak az ellenzék nem érti, közszolgálati médiaszolgáltató struktúráját, hanem a Miniszterelnökség Kabinet Iroda munkatársai sem.

A Reális Zöldek Klub közleménye
Budapest, 2019. január 2., szerda (OS) - Az ellenzéki képviselők, testi-lelki és észbeli helyreállásának a szolgálatában állna, ha az ellenzéki képviselők 2019-év elején újévi fogadalmat tennének, választóiktól bocsánatot kérnének.

Az ellenzéki képviselők az Alsóházban, 2018. december 12-én követett harci módszerükkel bizonyították, hogy humán értelemben sérültek. Az ellenzék által, 2018. december 12-én folytatott obstrukcióra, határozatok elfogadását késleltető tiltakozásra, a házszabályt semmibe vevő harci módszerre az Alsóházban a rendszerváltás óta nem került sor.
Az ellenzéki képviselők megvezették a híveiket azzal, hogy a MTVA Székháza elé hívták őket tüntetni. Az MTVA önállóan gazdálkodó intézmény, közszolgálati célú műsorszámokat készít és támogat, nincs joga, hogy képviselő, intézmény, civil szervezet vagy magán személy álláspontjának hírértéket adjon a közszolgálati médiaszolgáltató hírműsor szolgáltatásában. A közszolgálati médiaszolgáltató épületébe a képviselők jogosultak belépni. Az MTVA épületébe nem!
Az MTVA épülete vagyont őrző hely, védelmét vagyonőrök látják el.
Munkaidő lejárta után az MTVA Székháza és udvara üzemi területnek minősül. Az MTVA védelmét vagyonőrök látják el, nincs joguk nyilatkozat megtételére. Az MTVA területére a rendőrségi személy, az MTVA vezérigazgató engedélyével léphet be.
A Kunigunda útja 64 címen lévő kerítésen áthatolók a hatályos 2012.évi C. törvény szerint vagyon elleni erőszakos bűncselekményt követtek el.

Juhos László, elnök


Kiadó: Reális Zöldek Klub

Tisztelt Elnök úr!
Emlékeztetem Elnök urat, hogy az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottsága és a Külügyi bizottság, 2015. november 24-én együttes ülést tartott „A hágai döntés után 18 évvel” címmel. Az együttes ülésnek semmiféle politikai és szakmai hozadéka nem volt.
Duna magyarországi szakaszának hajózhatósága, árvízvédelme, vízgazdálkodása, környezet-, és természetvédelme, vízi-, vízparti-, és kerékpáros turizmusának, kikötő-hálózatának fejlesztése, vízenergiájának többcélú, komplex hasznosítása változatlanul megoldatlan kérdéskör a együttes ülésen nem került kifejezésre.
Az sem, hogy az Európai Bizottság kezdeményezésére kilenc érintett ország képviselői a dunai vízi út fejlesztéséről szóló miniszteri nyilatkozatot fogadtak el a Közlekedési Tanács ülésén 2012. június 7-én. A kilenc érintett ország képviselője közül a nyilatkozatot nyolc ország képviselője aláírta, Magyarország képviseletét ellátó képviselő Völner Pál, államtitkár nem.

A csehek, Masaryk, 1914-ben felismerte a független cseh állam létrehozásának az útjában Csehország tengeri kijáratának a kérdése áll. Csehország napjainkban felújítja három hamburgi kikötőjét, amelyeket a versailles-i szerződés alapján 1929-ben 99 évre kapott használatra a korabeli Csehszlovákia. Gróf Bethlen István miniszterelnök 1921. augusztus 12-én javasolta a Minisztertanácsnak a Csepeli Szabadkikötő létrehozását. Napjainkban a kikötőbe vasúton érkezik Kínából az árú
Orbán Viktor miniszterelnök a keleti nyitás érdekében Kínába látogatott. A keleti nyitás politika sikere a FOLYAMI HAJÓZÁS, amit magyar sorskérdésként kezelnek a reális zöldek.
A Miniszterelnök úrnak felhívtuk a figyelmét, hogy a gazdaságföldrajz angol irodalmában a hazánkhoz hasonló helyzetű országokat a „landlocked” jelzővel minősítik. Ez azt a hátrányt fejezi ki, hogy a kontinens belsejébe „bezárt” országnak nincs tengeri kijárata, kikötője, ezért termékeit csak a kontinensen belüli, nagyságrendekkel költségesebb földi szállítással tudja a világpiacra juttatni. A bezártság megszüntetése tehát a „bezárt” ország gazdasági fejlődésének, versenyképességének előfeltétele.

Felhívásunkra az alábbi válasz érkezett:


Miniszterelnöki Kabinetiroda
Levelezési Osztály
Juhos László úr
részére

E-mail: juhos.laszlo@chello.hu
Iktatószám: I-1L/ME/1671/2017


Tisztelt Uram!

Orbán Viktor miniszterelnök úrnak címzett levelét, amelyben a hajózás szerepének fontosságát hangsúlyozta, megkaptuk.

Mindenekelőtt szeretnénk megköszönni Önnek azt, hogy figyelemmel követi Miniszterelnök úr nyilatkozatait, és ezáltal Magyarország Kormányának munkáját is.

Megkeresésével kapcsolatban a Miniszterelnöki Kabinetiroda Levelezési Osztálya az alábbiakról tájékoztatja Önt.

Szeretnénk felhívni a szíves figyelmét arra, hogy a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rend. értelmében Miniszterelnök úr valamennyi egyedi, szakmai, szakigazgatási és hatósági kérdésben az illetékes szervek, illetve szakminisztériumok álláspontjára támaszkodik, így egyéni megkeresések és igények tekintetében elbírálási lehetőséggel sajnos nem rendelkezik.

Tekintettel arra, hogy a közlekedést érintő kérdések a fent hivatkozott kormányrendelet 109. §-a alapján a nemzeti fejlesztési miniszter feladat- és hatáskörébe tartoznak, ezért tisztelettel arra kérjük Önt, hogy segítse Miniszterelnök úr munkáját azzal, hogy a megkeresésével közvetlenül az illetékességgel és hatáskörrel rendelkező Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz fordul az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cím: 1011 Budapest, Fő u. 44-50.

E-mail: ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu

Ügyfélszolgálat telefonszám: +36-1-795-6766, +36-1-795-3832, +36-1-795-6816

Reméljük, hogy a felelős minisztérium kimerítő válasszal szolgál majd Önnek!

Tisztelettel tájékoztatjuk Önt továbbá arról is, hogy a közmédia által sugárzott tartalmakkal kapcsolatos panaszát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Közönségszolgálata felé jelezheti az alábbiakban ismertetett elérhetőségeken:

Postacím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 64.

Telefonszám: +36 1 795 5050

E-mail: kozonsegszolgalat@mtva.hu

Engedje meg, hogy mind Miniszterelnök úr, mind a magam nevében jó egészséget kívánjak Önnek!



Kobza Csilla osztályvezető asszony megbízásából, üdvözlettel:




Gyimesi Pálma
közkapcsolati referens
Levelezési Osztály
Telefon: 06 (1) 795-5000
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3.
Web: http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda


A fejlesztési tárca már hajlandó párbeszédre a reális zöldek civil szervezetével:

Tisztelt Juhos László úr!

A Duna hajózhatóságának ügyében Dr. Seszták Miklós miniszter úrnak írt levele ügyében tervezett megbeszélésre, az előzetes telefonos egyeztetésnek megfelelően várjuk Önt, és esetleges kísérőit.

Időpont: 2017. szeptember 5. 9:00 óra
Helyszín: 1036, Budapest Árpád fejedelem útja 79.


Horváth József főosztályvezető-helyettes megbízásából, tisztelettel:




Gerencsér Zsolt
hajózási referens
Légi- és Víziközlekedési Főosztály
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 79.

Postacím:
Telefon:
Mobil:
E-mail:
Web:
1440 Budapest, Pf. 1
+36-1-896-22-59
+36-70-683-9200
zsolt.gerencser@nfm.gov.hu
www.nfm.gov.hu


----------------------------


Az együttes ülést követően Elnök úrtól kértem a reális zöldek meghallgatását.

Tisztelt Elnökúr!

A magyar-kínai gazdasági kapcsolatok elősegítése céljából a kínaiak a Duna Budapest alatti szakaszának a hajózhatóságát javasolták.
Budapest- Belgrád közötti vasút projekt lett belőle.
A külső költségek szempontjából a belvízi hajózás teljesítménye - különösen a környezetszennyezés és a munkabiztonság szempontjából - jobb bármely más közlekedési módénál. A kevésbé energia érzékeny, tisztább és biztonságosabb közlekedési módokra való áttérés egyik meghatározó iránya a belvízi személyszállítás és teherfuvarozás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. Az Európai Unió célja, hogy megerősítse a belvízi hajózás versenyhelyzetét a közlekedési rendszerben, és megkönnyítse a belvízi hajózás integrációját az intermodális logisztikai láncba. Az Európai Bizottság ezért indította útjára 2006-ban a belvízi szállítás előmozdításáról szóló, hét éves NAIADES cselekvési programot,
E forrás igénybevételét az egymást váltó kormányok elmulasztották!

Tasó László, a közlekedésért felelős államtitkár mondta:

„Ha már egyszer megadatott nekünk, használjuk is ezt a csodálatos kék szalagot. Ha sikerül bekötnünk a Dunát a Rajna - Majna hajózási hálózatba, akkor a tengeri kikötőkbe beérkező áru olcsóbb és környezetkímélőbb úton tud majd eljutni célállomására." (Tasó László, államtitkár; Épülő Magyarország)

Tasó László, illetve a reális zöldek vélekedését osztja Fónagy János !

Tisztelt Juhos úr! Kedves László!

Figyelemfelhívásodat nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:
Fónagy János

Az Európai Unió legnagyobb folyója a Duna, amelynek kihasználása, vagy figyelmen kívül hagyása komolyan befolyásolja a magyar gazdaság jövőjét – jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken, a Dunaújvárosi Főiskolán tartott szakmai konferencián...A nagyjából azonos méterű és szintén hasonló hosszúságú vízi utakkal rendelkező Belgiummal összehasonlítva Magyarországot, azt látjuk, hogy míg a belgáknál évente 65 millió tonna árut fuvaroznak a belső vízi utakon, hazánk külkereskedelmi áruszállításában ez a szám mindössze 6 millió tonna, arról nem is beszélve, hogy a belföldi forgalomban alig mérhető a szállítás. ...5-10 évenként ütemesen előkerül a Duna és a Tisza összekötésének terve, amely már Mária Terézia, illetve II. József korában is téma volt. Az akkori műszaki megoldások és nyomvonalak megvalósítása megfelelő döntés esetén mind a mai napig aktuális és egy előttünk álló feladat – mondta. A két folyó összekötése az Alföldön élőknek is nagy segítség lenne, nem csak a vízi közlekedés miatt, hanem ez alapvető társadalmi feladat is. Ennek oka, hogy az ott élők életkörülményei a félbehagyott vízgazdasági beruházások miatt nagyságrendekkel rosszabbak lettek az elmúlt évtizedekben: a talajvíz szintje több méterrel apadt, a Duna-Tisza közén a homokhátsági terület pedig egyre inkább elsivatagosodik. A vízi közlekedéssel kapcsolatos fejlesztési, építési, környezet megóvási munkálatok az egyik legjobb területét adják annak a tömeges méretű foglalkoztatásnak, amelynek lehetőségeit Magyarország jelenleg is keresi – véli az államtitkár. A csepeli szabad-kikötőt említve beszámolt arról, hogy a jelenleg is folyó fejlesztőmunkák miatt bíznak abban, hogy elsősorban a logisztika területén ismét olyan gazdasági csomópont lehet, amely a Duna középső szakaszának és Magyarország központi térségének is komoly lehetőséget jelenthet. Ilyenek lehetnek áru és kisebb mértékben a személyszállítás, valamint a vízi közlekedéssel kapcsolatos háttériparok fejlesztése. ...a DaHar program révén lehetőség nyílik arra, hogy Magyarország teljesítse azt a vállalását, amelyet a csatlakozáskor tett, vagyis a Duna hajózhatóságának biztosítását. ...A konferencia helyszínére utalva politikus hangoztatta, nem helyes, hogy Magyarország több más tradicionális ipari tevékenysége mellett a folyami hajógyártást is feladta. Dunaújvárosban komoly műszaki és szellemi háttérbázis állhatna a dunai hajóépítés felélesztésének rendelkezésére. Hozzátette, újra kell indítani mind a szakmunkás, mind a középfokú képzést. Fónagy János emlékeztetett, hazánk az uniós elnökséget kihasználva április 7-én magas szintű konferenciát rendezett a belvízi hajózás a gazdaságba történő integrálásáról. A tanácskozás fontos következtetései voltak: a flottamodernizáció, az ágazat piaci helyzetének megerősítése, a humánerőforrás fejlesztés, a folyami információs szolgáltatások, a biztonságos környezet kérdése, valamint alkalmazkodni kell az éghajlatváltozáshoz is. A Duna melletti társadalommal pedig nagyon fontos a párbeszéd – tette hozzá."

Számítok Elnök úr megtisztelő válaszára.

Budapest, 2017. szeptember 2..

Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke






Dátum: 2019. February 27. Wednesday, 15:14 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Média
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Média:
Zátonyra futott a Dunán Visegrádnál, és Pilismarótnál, magyar vizeken, két német

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Média



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.25 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::