Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
ÁLLAMI KORRUPCIÓ akadálya hazánk versenyképességének!
Közéleti magazinReális Zöldek az állami korrupcióról és a Magyarország versenyképességéről.

Hazánk és az EU versenyképességét leginkább a magyar a Kormány akadályozza. A Kormány nemzet és EU ellenes magatartását a reális zöldek állami korrupciónak minősítik.
Nyílt levél Varga Mihály miniszternek és a Miniszter mellett működő Nemzeti Versenyképességi Tanács tagjainak:
• Csath Magolna közgazdász, a Szent István Egyetem emeritus professzora, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem magántanára és kutató professzora, valamint a Prágai Közgazdaságtudományi Egyetem vendégprofesszora;
• Bársony Farkas, az AmCham Hungary elnöke;
• Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezetője;
• Hernádi Zsolt, a Mol csoport elnök-vezérigazgatója;
• Jánoskuti Levente, a McKinsey budapesti irodájának vezetője;
• Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) elnöke
• és Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke.
A reális zöldek nem azt állítjuk, hogy a Kormány gépezet bármely tagja kézéhez pénzek lenyúlása tapadna, hanem arra, hogy a Kormány semmi tevése a Duna hazai szakaszának a hajózhatósága érdekében milliárdos kárt okoz az országnak. A Kormány Duna hajózhatóságának az ügyében való semmi tévésére a Kormányt a FIDESZ- KDNP frakciók kötelezték. A FIDESZ- KDNP frakció politikai határozatot fogadott el arról, hogy Magyarországon a folyókon duzzasztók nem épülhetnek.

Tasó László államtitkár, hajózni szeretett volna, beosztásába került, kirúgták.
A reális zöldek civil szervezet tagjai körében létezik egy szent akarat, tesznek a haza javára.
Egyenesen kötelességünknek tartjuk, hogy a Kormány stratégiáját érintően új szempontokat előhozzunk.
Mi úgy gondoljuk, ehhez megvan a teljes jogunk, gondolatszabadság alkotmányos jog.
Budapest – Belgrád összekötése.
A két főváros összekötésének áruforgalom kiszolgálása céljából, legkisebb környezeti terheléssel járó közlekedési eszköze a hajó.
A kínai hitel kijárása nem a Budapest – Belgrád vasút megépítésére céljából történt!
A külső költségek szempontjából a belvízi hajózás teljesítménye - különösen a környezetszennyezés és a munkabiztonság szempontjából - jobb bármely más közlekedési módénál. A kevésbé energia érzékeny, tisztább és biztonságosabb közlekedési módokra való áttérés egyik meghatározó iránya a belvízi személyszállítás és teherfuvarozás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. Az Európai Unió célja, hogy megerősítse a belvízi hajózás versenyhelyzetét a közlekedési rendszerben, és megkönnyítse a belvízi hajózás integrációját az intermodális logisztikai láncba. Az Európai Bizottság ezért indította útjára 2006-ban a belvízi szállítás előmozdításáról szóló, hét éves NAIADES cselekvési programot,
E forrás igénybevételét az egymást váltó kormányok elmulasztották!
Fellegi Tamás abban egyezett meg a kínaiakkal, hogy kölcsönt hazánknak a Duna Budapest alatti szakaszának zavartalan hajózhatóságának a megoldása céljából adnak.

Tasó László, a közlekedésért felelős államtitkár mondta:
„Ha már egyszer megadatott nekünk, használjuk is ezt a csodálatos kék szalagot. Ha sikerül bekötnünk a Dunát a Rajna - Majna hajózási hálózatba, akkor a tengeri kikötőkbe beérkező áru olcsóbb és környezetkímélőbb úton tud majd eljutni célállomására." (Tasó László, államtitkár; Épülő Magyarország)

Az Államtitkárnak a nyilatkozata a beosztásába került.

Reális Zöldek üzenete Fónagy János államtitkár úrnak úr

Tisztelt Államtitkár úr!
A reális zöldek fontosnak tartják vasút hálózat fejlesztését.
Szijjártó Péter miniszter indoklását, hogy Koper kikötő elérését a Budapest - Belgrád vasútvonal fejlesztése elősegítené, nem tartjuk szerencsés nyilatkozatnak.
A Szlovéniában lévő KOPER kikötő távolabbra van Belgrádtól, mint Budapest - Belgrád közötti távolság. Szlovéniába, Horvátországon vezet az út!
Államtitkár úr kedves figyelmébe ajánlom a reális zöldek honlapján közzé tett írásokat. Fontosnak tartom, hogy a szakértelem szerepe és tisztelete érvényesüljön, a rögtönzések helyett.

http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4487

http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4486

Üdvözlettel: Juhos László, reális zöldek elnöke

Az Államtitkár úr válasza:

Tisztelt Juhos úr! Kedves László!

Figyelemfelhívásodat nagyon köszönöm.
Üdvözlettel: Fónagy János
Reális Zöldek levele Fellegi Tamás miniszternek:

Fellegi Tamás
miniszter
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Tisztelt Miniszter Úr!
Az Európai Bizottság a közlekedési hálózat fejlesztését szolgáló TEN-T alapokból Magyarország részére támogatást ítélt meg, amelynek kedvezményezettje a Magyar Köztársaság képviseletében eljáró akkori Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM). A projekt lebonyolítását a minisztérium háttérintézményére, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központra bízta. A KKK gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárást indított „Tanulmányok a Duna hajózhatóságának javításáról” címmel. Az eljárás nyertese a VITUKI Nonprofit Kft. vezette konzorcium lett.
A tervezők politikai nyomásra csak a hagyományos folyószabályozási módszerű megoldásokat alkalmazhatják a Duna Szap – déli országhatár szakaszán.
A reális zöldek álláspontja szerint a hagyományos folyószabályozási módszerű megoldással az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága által 1992. március 12-én 30. számon hozott határozatnak megfelelő hajózhatósági paraméterek a Duna magyarországi szakaszán nem biztosíthatók. A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút. E szakasznak a következő követelményeket kell kielégítenie: A Duna Bizottsági (DB) kisvízhez képest legalább 25 dm merülést lehetővé tevő vízmélység és a szabványos méretű ún. E. III úszóegység, illetve annak kötelékei 24 órás, kétirányú forgalmát lehetővé tevő 120m fenékszélesség.
A határozatot az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája (Conférence Européen des Ministres de Transport) 1994-ben jóváhagyta. A fenti paraméterek alkalmazását Magyarországon a „A nemzetközi vízi utakról szóló EU megállapodás kihirdetése” 151/2000.(IX.14.) Korm. és a 17/2002.(III.7.) KöViM sz. rendeletekkel kötelezővé tette.
A 378 km hosszú magyar Dunán a több mint 50 hajózási akadály (gázló, szűkület) fele (28) a 170 km hosszú Szap - Budapest szakaszon található, ahol gyakorlatilag folytonos, 5 – 20 km között változó, összesen mintegy 40 km hosszú sorozatot alkotnak.
A folyamszabályozás hagyományos műtárgyai (sarkantyúk, párhuzamművek, kotrás, stb.) a meder – ha nem is „kibetonozását”, de – „kikövezését” eredményeznék. Ezek a beavatkozások a hajózási viszonyokat a nagyszabású (és igen költséges építési és folyamatos fenntartási) vízépítési munkák ellenére is csak korlátozottan javítanák.
A műtárgyak legkárosabb következménye, hogy nem szűntetik meg a meder folytatódó mélyülését, ami a vízi környezet állapotát már jelenleg is veszélyezteti. A mellékágak fenékszintje alá mélyülő főmederből az ágakba a nyári-őszi kisvizes időszakokban nem jut víz, a „vizes élőhelyek” kiszáradnak, amit a Gemenci ártér elöntési gyakoriságának drámai csökkenése is jelez, a parti szűrésű vízbázisok
hozama csökken és vízminőségük romlik. Az ipari vízkivételek igénye (pl. a paksi erőmű hűtővízellátása) kisvizek idején csak különleges beavatkozásokkal elégíthető ki. A műtárgyak a káros hatásokat fokozzák, pl. elősegítik az alattuk lévő parti sávok feliszapolódását, a vízszint emeléséhez szükséges mesterséges szűkületekben felgyorsult áramlás pedig gyorsítja a meder mélyülését.
Ezzel párhuzamosan a hullámtérre kilépő középvizek és kisebb árhullámok azt feltöltik. Ennek tulajdonítható, hogy 1964 óta a nagy árvizek egyre magasabb tetőző vízállásokkal vonulnak le.
A klímaváltozás következtében a Duna vízjárása az előrejelzések szerint szélsőségesebbé válik, azaz rövidebb, de hevesebb tavaszi árhullámokat hosszú kisvizes időszakok követnek, és ezek során a hajózási viszonyok és a vízi környezet további romlása valószínűsíthető.
A meder mélyülése a független holland szakértők 1992-1996 évi vizsgálatainak zárójelentése szerint csak a Duna belépcsőzésével (a magyar szakaszon három vízlépcső megépítésével) akadályozható meg, ami egyidejűleg tenné lehetővé a hajózás nemzetközi követelményeinek kielégítését, a fenntartható fejlődés vízgazdálkodási feladatainak ellátását és a környezet állapotának a Víz Keretirányelvnek megfelelő javítását.
A Víz Keretirányelvet az EU 2000. október 23-án fogadta el, amely meghatározza a Közösségi Jogalkotás Kereteit a Vízügyi Politika területén.
.A Víz Keretirányelv szerint a vizek védelmét és az azokkal való fenntartható gazdálkodást a Közösségi politika számos egyéb – energia, közlekedés és áruszállítás, lakossági-, ipari- és mezőgazdasági vízellátás, halászat, regionális fejlesztés és idegenforgalom – szakterületeibe integrálva kell megvalósítani.

A Reális Zöldek Klub Elnökségének a képviseletében kérem Miniszter urat, hogy a „A Duna hajózhatóságáért projekt” tervezési folyamatot függessze fel, és új koncepció elfogadásáról gondoskodjon.
Amennyiben a tervezési munkafolyamatot követően EU parlamenti határozatban foglaltaknak megfelelően a kiviteli munkálatok megkezdődnek és az előírásoknak megfelelően 2014-ig befejeződnek, a magyar költségvetést milliárdokkal terheli meg a hajóút fenntartását és javítást célzó szabályozási munkálatok költsége.

Tisztelt Miniszter Úr!

A Kormány az EU Duna Régió Stratégiájával kapcsolatos feladatokról 1150/2010. (VII. 9.) Korm. határozatot fogadott el. A határozat szerint át kell tekinteni az eddig kidolgozott projekteket, és részletesen meg kell vizsgálni, hogy azok illeszkednek-e a Kormányprogramhoz és a Stratégiához. A Stratégia előkészítésébe az érintett közigazgatási szerveket és civil szervezeteket be kell vonni.
A Kormány határozat végrehajtásának felelőse: EU Duna Régió Stratégia kormánybiztos, külügyminiszter, közigazgatási és igazságügyi miniszter, belügyminiszter, nemzetgazdasági miniszter, vidékfejlesztési miniszter, nemzeti erőforrás miniszter.
Tekintettel a fentiekre levelemet tájékoztatás céljából miniszter társainak és a kormánybiztosnak megküldöm.

Budapest, 2010. szeptember 2.
Tisztelettel: Juhos László, elnök

A VITUKIT felszámolta a Kormány. AZ EU felismerte a Kormány pótcselekvéseit, Áder János köztársasági elnökét is.
Erről szól a reális zöldek közleménye:
A Reális Zöldek Klub közleménye - Budapest, 2017. március 23., csütörtök (OS)

Nemzetközi összefogás a Duna vízgyűjtőjének, a víz minőségének a megőrzésére. A kutatásokra 2.5 milliárd forint áll rendelkezésre. A kutatásokat az Osztrák Erdészeti és Vízügyi Hivatal koordinálja. 23 partner, egyetem, minisztérium vesz részt a kutatásban.

Az osztrák Duna szakaszon tíz, a németországi Duna – Majna – Rajna szakaszon több mint hatvan, Budapest alatt két megépült vízlépcső van.

A Duna Régió Stratégia keretében a Duna vízminőségének a felelőse a szlovák magyar duó, a Duna környezeti kockázatokért a magyar –román duó. A Magyar Országgyűlés törvényben mondta ki, hogy vízlépcsők építése ökológia agressziót jelent a természettel szemben.

Az MTA szigetközi munkacsoportja, 1992–től több mint hárommilliárd forint költségvetési forrást használt fel, a politikusok ostobaságának igazolására, hogy Szigetközben ökológiai agresszió következett be.

Az MTA Elnöksége elfogadta a Nemzeti Víztudományi Kutatási Programról szóló előterjesztést. A felszámolt VITUKI helyett az MTA átfogó víztudományi kutatásokat kezdeményezett. A programot a kormány is támogatja, az elindítását bejelentő konferencián pedig felszólalt Áder János köztársasági elnök.

A bécsiek népszavazással döntötték el, hogy Bécs alatt Ausztria legnagyobb nemzeti parkjának a bejárataként felépítik EU segélyből a mi Nagymarosra tervezett és félig elkészült és visszabontott vízerőművünket. Áder János köztársasági elnök javaslatára Budapesten két Víz Világtalálkozóra került sor.

Juhos László, elnök

Kiadó: Reális Zöldek Klub



Dátum: 2017. March 24. Friday, 15:52 Szerző: realzoldek
 
Kapcsolódó linkek
· Cikk keresés: Közéleti magazin
· Írta: realzoldek


A legolvasottabb cikk ebben a rovatban: Közéleti magazin:
Góg és Magóg fia helyett, Kun Béla unokája

 
Cikk értékelése
Átlagolt érték: 0
Szavazat: 0

Értékeld ezt a cikket:

Kiváló
Nagyon jó
Jó
Átlagos
Rossz

 
Beállítások

 Nyomtatható változat Nyomtatható változat

 Küldd el levélben! Küldd el levélben!

 
Kapcsolódó rovatok

Közéleti magazin



Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.29 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::