Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Reális Zöldek Klub :: Téma megtekintése - Duna stratégia
Tartalomjegyzék
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok 
 ProfilProfil   Üzeneteid olvasásához jelentkezz beÜzeneteid olvasásához jelentkezz be   BelépésBelépés 
Következő téma megtekintése
Előző téma megtekintése
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához
Szerző Üzenet
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Szerd Feb 22, 2017 11:46 am Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

Reális Zöldek Klub véleménye huszonnégy szervezet Duna ügyével kapcsolatos aggodalmáról és a Mária Valéria hídról



Huszonnégy szervezet felhívással fordult a kormányhoz a Duna ügyével kapcsolatos aggodalmaik miatt. Kérésünkre a „Felhívás a Kormányhoz” című összeállításukat a Reális Zöldek Klubnak is megküldték. A szervezetek azt is nehezményezték, hogy a párkányi híd magasságát a nagymarosi gát visszaduzzasztó hatásának figyelembevételével szabták meg.
Véleményünk aktualitását a szervezetek felhívásáról az adja, hogy szeptember 16-án Orbán Viktor és Mikulás Dzurinda miniszterelnökök aláírják a Párkány és Esztergom között 1944 óta csonkán álló Mária Valéria híd újjáépítéséről szóló egyezményt.
A Reális Zöldek Klub üdvözli az egyezmény aláírását és külön örülünk annak, hogy az újjáépítésre kerülő Mária Valéria híd hajózási űrszelvényének a magassága nem fogja korlátozni a Duna folyó EU elvárások szerinti hajózhatóságát.

A huszonnégy zöldszervezet 13 pontban foglalta össze véleményét a jelenlegi és az előző kormány Duna-politikájáról. A 13 pont csak arra jó, a kérdést további parkoló pályára tegye. A jelenlegi kormány szakított az előző kormányok erőtlenségével, megtudott egyezni a híd kérdésében, eltérően az előző kormányok mozgásképtelenségétől.

Észrevételeink a Felhívás bevezetőjéről. A bevezető egyik gondolatköre a vízmegosztással foglalkozik.
Az ítélet kimondja az 1977-es Szerződés érvényességét és abban lehetőség van mindkét fél számára arra, hogy annyi vizet engedjen a közös bősi malom helyett a maga malmára, amennyit akar, így a vízmegosztás csak akkor lehet kérdés, ha a Felek az 1977-es helyett új szerződést kötnek.
Erre viszont mindaddig nincs törvényes lehetősége a Magyar kormánynak, amíg a Parlament által hozott, - a Reális Zöldek Klub által a zsidótörvényekhez hasonlított - 1992. évi XL. törvény, valamint a témában a törvény szellemét követő országgyűlési határozatok érvényben vannak, amelyeknek felülvizsgálatát az előző kormány megígérte, de ígéretét nem tartotta be.
A vízmennyiség megosztásával kapcsolatban az Ítélet 140. pontjának ötödik bekezdése azt mondja „kielégítő megoldást kell találniuk az Öreg-Duna medrébe és a mellékágakba juttatandó víz mennyiségére a folyó mindkét partján.” Az Ítéletben sehol sem található „ a jelenlegi 20 %-os helyett” kivétel. Márpedig a mennyiségre vonatkozóan más elképzelések is vannak.
A 20 %-nál kevesebbek is. Maga a 20 % is megfoghatatlan fogalom, ez lehet akár 100 m3/s, de lehet 2000 m3/s is, ha a legkisebb vagy a legnagyobb vízhozamra vonatkoztatjuk.

A Felhívás bevezető gondolatköre hiányolja az elmaradt vizsgálatokat is.
Önmagában az is ellentmondó állítás hogy az „ ökológiai vízigények felmérése mindeddig elmaradt.” Ha ez a megfogalmazás valós, akkor mire alapozódott az 1992. évi XL. törvény preambulumában kifejtett azon megállapítás mely szerint „ a vízlépcsőrendszernek, vagy bármelyik létesítményének üzembe helyezése hátrányos ökológiai és gazdasági következményekkel járna.”
A Felhívás bevezetőjében leírtak arra utalnak, hogy a fenti törvény meghozatala során a magyar fél nem rendelkezett olyan tanulmányokkal, amely stratégiáját, illetve egyes részkérdésekben a taktikáját megalapozta volna. A Felhívás olvasása közben a megfelelő szakértelemmel rendelkező személy, főleg a szlovák partner arra a következtetésre jut, hogy az Ítélet okozta új helyzethez való alkalmazkodást a magyar fél kapkodva most keresi.

Vélekedésünk a szervezetek által a Kormány figyelmébe ajánlottakról, a 13 pontról, a mi elgondolásunk pontokban szereplő teóriákról:
Ellentmondás található a Felhívás 1. és 2. pontjában. Az 1. pont az Ítélet értelmezését kívánja tisztázni. A 2. pont ugyanakkor megállapítja, hogy az Ítélet nem az értelmezésre, hanem a végrehajtás módjának meghatározására teremtett jogalapot.
Hitünk szerint a magyar félnek a beadott keresetből kell kiindulnia és a meg nem oldott kérdésekre kell végrehajtási utasítást kérnie, ha a szlovák fél a magyar elképzelést nem kívánja végrehajtani. Az újabb
szempontokat csak egy új hágai perrel lehet érvényesíteni. Ha korábbi keresetünk megalapozatlan volt, akkor annak felelőségét a Bírósághoz fordulók számlájára írhatjuk.

Minden korábbi javaslat érvénytelenítése a magyar fél felkészületlenségére és megbízhatatlanságára utal
( Felhívás 3. pontja). Tudomásul kell venni, hogy a magyar fél benne az Országgyűlés is a perben foglaltakkal kapcsolatban elvesztette fennhatóságát és alávetette magát a Bíróság döntésének. A meghozott Ítéletből tudomásul kell vennünk, hogy a döntésnek két szintje van, az egyik a két fél megegyezése, a másik a Bíróság. Minden más hazai tevékenység a kérdésben pótcselekvésnek számít.

Minden olyan megnyilatkozás, amely a korábban tárgyalókat a tárgytól eltérő módon le kívánja járatni 3.-7. pontok szerint (megfelelő tanulmányok hiánya, meghatalmazás hiány, stb.), csak ront a magyar fél helyzetén.

Téves minden olyan kitétel, amely arra a következtetésre kíván jutni, hogy a Szerződés nincs érvényben (Felhívás 8.). Az Ítélet 155. (1) D. megállapítja, hogy a magyar bejelentések amelyek „ a szerződés és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok érvényességét megszünteti, nem vonta maga után a Szerződés megszüntetését.” Ezt csak úgy lehet értelmezni, hogy a Szerződés dokumentumival érvényben van.

Az Ítéletből az is értelmezhető, hogy minden kérdésben csak közös megegyezéssel lehet eltérni. Tehát a per kezdetétől számítva minden olyan elképzelés, amely nem közös, érvénytelen. Sőt az is világos, hogy a C variáns jogosan épült fel. A magyar félnek csak egy pozitívuma van, hogy a mű üzemben léte sérti a megállapodást, de ezt rendezni kell. Ebben a kérdésben kérhetjük egy a per megkezdése előtt, a Bíróságnak benyújtott magyar „célegyüttesen” alapuló magyar javaslat szerint a végrehajtási megoldást.

Olyan magyar nyilatkozat, mely szerint nincs magyar célegyüttes és amelynek kidolgozását most kell elvégezni azt jelenti, hogy a magyar fél célegyüttes nélkül szállt ebbe a perbe. Egy új célegyüttes érvényesítése a bírósági eljárási gyakorlat szerint, csak egy új eljárás kezdeményezésével hajtható végre. Ez a magyar fél teljes lejáratását jelenti.

Tíz év elteltével az eljárási renddel kapcsolatos kérdések (11.-13) kihangsúlyozása azt támassza alá, hogy a magyar félnek korábban sem volt, de még ma sincs a témával kapcsolatban elfogadott „célegyüttese”. Az eddig nyilvánosságra hozott különböző célegyüttesekre fordított mintegy egymilliárd forint tehát teljes pénzkidobás, amit jobb lett volna az éhező gyerekek élelmezésére fordítani.
Teljesen céltalannak látszik, újabb eljárásokkal tovább növelni ezt a Dunába öntött pénzt. Magyarországnak van egy demokratikusan mgválasztott parlamentje, a parlamentnek van egy felelős kormánya. A kormánynak meg van megfelelő intézményrendszere és szakértő gárdája. Bízzuk a kérdés rendezését a Kormányra, hiszen nagyon sok olyan buktatója van a tárgyalásnak, ahol az álláspont nagyon sérülékeny, ha az a kelletnél hamarább nyilvánosságra kerül. Ebben az esetben még az Országgyűlés, de még annak Bizottsága is túlzott nyilvánosságnak számít, hiszen titkos dolgok is kiszivárogtak innen. Ilyen háttérrel tárgyalni teljesen eredménytelennek látszik. Az eredményes tárgyalások érdekében célszerübb lenne a témában hozott Törvényt és határozatokat hatályon kívül helyezni, hiszen némelyike szembehelyezkedik a nemzetközi joggal.

Véleményünk szerint a Kérdés megoldását Magyarország Törvényes Felelős Kormányára kell bízni. A Klub ennél sokkal többet nem mondhat az összehordott 13 pontról, legfeljebb azt, hogy a 13 amúgy is szerencsétlen szám és akik összehozták éppen elég szerencsétlenséget hoztak az országra, kár még ezzel is tetézni.

Összegzés:
1. A magyar fél elképzeléseinek a megfogalmazását a Hágai Nemzetközi Bíróság Ítéletének szigorú szószerinti idézeteivel kell indítani.
2. A javaslatok nem tartalmazhatnak önmaguknak ellentmondó megfogalmazásokat.
3. Nem célszerű ma olyan értelmezési vitába keveredni, amely a korábbi magyar elképzelésekben nem tisztázódott és mindig újabb és újabb vizsgálatok elvégzését kívánja, mert ez a magyar fél teljes tanácstalanságára utal.
4. Meg kell bíznunk a törvényesen megválasztott Magyar Kormány felelősség tudatában.

Budapest, 1999. szeptember 10-én






.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Vas Feb 26, 2017 12:13 am Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Saturday, February 25, 2017 1:49 PM
To: 'janos.lazar@me.gov.hu'; 'euat@me.gov.hu'
Cc: 'Szalma Botond'; 'Bíró Koppány Ajtony'
Subject: Javsalat

Lázár János úr
miniszter
Tisztelt Miniszter úr!
Miniszter urat február 28-án meghallgatja az Európai ügyek bizottsága.
Javaslom Miniszter úrnak, hogy hívja fel a bizottság képviselőinek a figyelmét, hogy 2017-ben a Duna Régió Stratégia (DRS) elnökségi teendőit mi látjuk el.
Február 14-én a DRS ügyében a reális zöldeket meghallgatta Takács Szabolcs európai ügyekért felelős államtitkár.
A reális zöldek „csapatának” tagja volt Szalma Botond, hajózási vállalkozó, az első Orbán kormány országlása idején Szalma úr a MAHART vezérigazgatója volt, és Bíró Koppány Ajtony a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége titkára.
Az Arany János utcai székházban sorra került párbeszéd kb. 1. 5 óra ideig tartott, a magunk részéről eredményesnek minősítettük.
Szerintem fontos lenne, ha a Európai ügyek bizottsága követné az Európai Ügyek Államtitkárságának a példáját.

Budapest, 2017.02.25.

Tisztelettel: Juhos László, reális zöldek elnöke





.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Pént Márc 03, 2017 11:12 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

From: Juhos Laszlo [mailto:juhos.laszlo@chello.hu]
Sent: Friday, March 03, 2017 3:48 PM
To: 'euat@me.gov.hu'
Cc: 'Szalma Botond'; 'Bíró Koppány Ajtony'; peteril Péteri; 'Pálos László'; 'Imre Hoffmann'; 'Baranyai Gábor'
Subject: Válaszra várva


Takács Szabolcs úr
államtitkár

Tisztelt Államtitkár úr
Érdeklődőm, hogy a lent, illetve a mellékletben is, elérhető március 9-én Budapesten sorra kerülő „Mi folyónk. a Duna Stratégia civil megközelítésben” című konferencia finanszírozásához a Államtitkár úr által vezetett államtitkárságnak van –e valami köze?
Államtitkár úr kedves figyelmébe ajánlom a reális zöldek szakértőjének a véleményét a konferenciát rendező „társaság” korábbi hasonló témájú rendezvényeiről.

Duna konferencia - meghívó - 2017.03.09.

Tájékoztatás céljából mellékelten küldöm, ugyanennek a konferenciának az előzményeit, egy kissé más megvilágításban, Szalma Botond és a többiek tollából. Ilyen előzmények és felkért előadók mellett, érdekes lehet a "szakmai párbeszéd és vita"!
Úgy látszik, hogy az EU Duna Régió Stratégia és a 2017. évi Magyar Elnökség támogatásával (!?) - érdemi előrelépés helyett - tovább folytatódhat a "süketek párbeszéde", és ezt 7 évi semmit-tevés és pót-cselekvés sorozat után, minden további feltétel és kritika nélkül támogatják is!

A Duna közben folyik (hol) csendesen, vagy (hol) csak folydogál, a hajók meg álldogálnak (jó pénzért!), vagy (hol) zúgva, bőgve töri át a gátat! (Erről jut eszembe, mi van a Római-parti mobilgáttal? Mi történik, mit terveznek a Lágymányosi-öböl - Kopaszi-gát térségében? Azt már nem is említem, hogy mi van, ill. mi lesz a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel, a Duna hajózhatóságával, árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-elleni védelmével, a Duna-menti kerékpárút-hálózattal (Eurovelo EV-6. sz. útvonal), a Duna-menti Limes-szel, stb.?)

Lásd: Petőfi Sándor: "A Tisza" kivonat, analógiaként: Tisza helyett: Duna!
Többek között szóltam én hozzájok:
„Szegény Tisza, miért is bántjátok?
Annyi roszat kiabáltok róla,
S ő a föld legjámborabb folyója.”

Pár nap mulva fél szendergésemböl
Félrevert harang zugása vert föl.
Jön az árviz! jön az árviz! hangzék,
S tengert láttam, ahogy kitekinték.

Mint az őrült, ki letépte láncát,
Vágtatott a Tisza a rónán át,
Zúgva, bőgve törte át a gátot,
El akarta nyelni a világot!

(Pest, 1847. február.)


Üdv.:

Péteri László

2017. március 2. 17:11 Juhos Laszlo írta, <juhos>:


From: Elek Zsuzsanna [mailto:gttsz@gttsz.hu]
Sent: Thursday, March 02, 2017 1:21 PM
To: undisclosed-recipients:
Subject: Fwd: Duna konferencia - meghivó - 2017.03.09.





-------- Továbbított üzenet --------
Tárgy:
Duna konferencia - meghivó - 2017.03.09.
Dátum:
Mon, 27 Feb 2017 23:17:12 +0100
Feladó:
European_House <info>
Címzett:
GTTSZ - dr. Tóth János <gttsz>


MEGHÍVÓ
„A mi folyónk. A Duna Stratégia civil megközelítésben” című konferenciára

Az Európa Ház, a Társadalmi Egyesülések Szövetsége és a Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetsége közös rendezvénye.

Amint arról már többször, így legutóbbi hírlevelünkben is beszámoltunk, fontos évnek ígérkezik civil szempontból is 2017: többek között azért, mert az idén Magyarország látja el az EU Duna Stratégiájával kapcsolatos elnökségi feladatokat. Ez a civil szervezetek számára is jó cselekvési, közreműködési lehetőségeket kínál. A tavaly nyári eredményes összejövetelünk után most egy olyan rendezvényt szervezünk, ahol nemcsak tájékozódunk, hanem arról is beszélünk, hogyan tudunk hozzájárulni a magyar elnökség eredményes munkavégzéshez. Nem lehet sikeres egy EU-s - és nem csak EU-s - politika társadalmi részvétel nélkül.

Dunás konferenciánk programját úgy terveztük meg, hogy az a párbeszédre, eszmecserére kínáljon lehetőséget.

Konferenciánk időpontja: 2017. március 9. (csütörtök) 10.00 - 12.45 óra
Helyszíne: Aranytíz Kultúrház (1051 Budapest, Arany János u. 10.)

Tervezett program:

9.30
Regisztráció

10.00
A konferencia megnyitása
Barabás Miklós, az Európa Ház igazgatója

10.05
Az EU Duna Régió Stratégiája és a 2017-es magyar elnökség
Oláh Nikoletta, a magyar elnökség képviselőjének előadása, melyet eszmecsere követ

10.40
Hogyan álljon szóba velünk az EU? Fókuszban a kommunikáció.
Inotai Edit újságíró, Centre for Euro-Atlantic Integration and Democracy (CEID) előadása, melyet eszmecsere követ

11.15
kávészünet

11.30
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
Farkas István, a Magyar Természetvédők Szövetségének ügyvezető elnöke, a Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsának társelnöke előadása, melyet eszmecsere követ

12.05
A folyó, ami összeköt. A közlekedés távlatai a Duna-medencében
Gerencsér Zsolt közlekedésmérnök előadása, melyet eszmecsere követ

12.40
Következtetések és további lépések. A konferencia bezárása

12.45
Szendvics kínálás


A rendezvényen közreműködik Lázár Balázs színművész.

Rendezvényünk nyitott, de előzetes regisztrációhoz.

Kérjük, hogy részvételi szándékát 2017. március 6. (hétfő) 17.00 óráig a jelentkezési lap kitöltésével jelezze:
https://goo.gl/forms/ECUCK9kQMseBe7MB3


A rendezvény az EU Duna Régió Stratégia 2017-es magyar elnöksége támogatásával valósul meg.

Várjuk jelentkezését!



Avast logo
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
www.avast.com





--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd, ny. min. vezető főtanácsos,
az OIH Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke, belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

A rendező civil szervezetek a DRS vonatkozásában civil megközelítést tüntetnek fel. A reális zöldek szerint elvárható lenne ismerni, hogy a civil megközelítést emlegető társaság kap- e működéséhez külföldről támogatást?
A 378 km hosszú magyar Dunán a több mint 50 hajózási akadály (gázló, szűkület) fele (2Laza a 170 km hosszú Szap - Budapest szakaszon található, ahol gyakorlatilag folytonos, 5 – 20 km között változó, összesen mintegy 40 km hosszú sorozatot alkotnak az EU versenyképessége az USA – koz képest 10%-al kisebb.
Az USA kongresszusa is, az elmúlt években jelentős összegekkel támogatta a vízlépcső ellenes civil szervezeteket. .
A Közép- és Kelet-Európai Regionális Környezetvédelmi Központ (REC) létrehozását 1990-ben kezdeményezte az Amerikai Egyesült Államok akkori elnöke, az Európai Bizottság, valamint Magyarország. A Közép- és Kelet-Európai Regionális Környezetvédelmi Központ alapvetően a Magyarország gazdasági lecsúszása elősegítésének a céljából épült be hazánkba. Ugyanakkor Magyarországról kiindulva a régióban zajló fejlesztések/beruházások megakadályozása is feladatát képezte a „kőolaj zöld” civil társadalom anyagi támogatásával. erősítésével, fejlesztésével, szakemberképzéssel, a nemzetközi környezetvédelmi jog fejlesztésével és végrehajtásának erősítésével foglalkozik.

A Duna Bizottsággal a Magyar Köztársaság 1948-ban kötött egyezményt. Az Egyezmény 1948. augusztus 18-án kötetett Belgrádban és az 1949-évi XIII. törvénnyel került becikkelyezésre a Dunán való hajózás rendjének szabályozása címmel.
A Duna Gabčikovo-Gönyü szakaszán a hajózhatóság érdekében a teendőket az 1949.évi XIII. törvény II. melléklete tartalmazza. Idézek a 1949.évi XIII. törvény II. mellékletétből:
„Ami a hajózás rendes feltételeinek biztosítása céljából a Gabčikovo-Gönyü közötti (1821 km-től 1701 km-ig terjedő) vonalszakaszon szükségessé vált munkálatokat illeti, a Szerződő Felek egyetértőleg elismerik, hogy ennek a vonalszakasznak hajózás szempontjából megfelelő állapotban tartásához közös érdekek fűződnek és hogy az ebből a célból szükséges munkálatok messze meghaladják azoknak a munkálatoknak a mérvét, amelyeknek teljesítését ésszerűen lehetne követelni az illetékes part menti államtól.
Ezért egyetértés jött létre aziránt, hogy a Duna bizottságnak tárgyalnia kell és el kell döntenie azt a kérdést, hogy ennek a célnak elérése céljából célszerűnek mutatkoznék-e erre a vonalszakaszra nézve egy külön Folyami Igazgatóság felállítása azokhoz hasonlóan, amelyekről a 20. és 21. Cikkek rendelkeznek, vagy pedig elegendő lesz, ha erre a szakaszra a jelen Egyezmény 4. és 34. Cikkeiben (2. bekezdés) foglalt rendelkezések nyernek alkalmazást.
Abban az esetben, ha az Igazgatóságot felállítják, a jelen Egyezmény 20. Cikkében foglalt rendelkezésnek megfelelő rendelkezéseket kell alkalmazni.
Kelt Belgrádban, 1948. évi augusztus hó 18. napján.”
A belgrádi egyezmény aláírói hatvan éve tisztában voltak azzal, hogy a Duna nem csak a mi folyónk, hanem a Európa folyója.
Emlékeztetem Államtitkár urat, hogy amikor a rendszerváltás után lebontottunk Nagymaroson egy félig elkészült vízlépcsőt, a nagymarosi gödröt betemettük, a Duna vize a gödör mellett egy szűk gyorsfolyású csatornába terelődött, a MAHART közpénzből kénytelen volt a hajókat vontatni.
Az első Orbán kormány országlása idején a Mahart vezérigazgatója, Szalma Botond megpróbálkozott a Mahart ügyében a nemzet javára tenni. Szalma kísérlete nem lett nyerő.
. Szalma Botond kísérlete után írták a reális zöldek „Az állam ott maradhatott volna a MAHART-ban, ha az első Orbán kormány országlása idején a MAHART éléről nem rúgják ki Szalma Botond vezérigazgatót.
Várom Államtitkár úr megtisztelő válaszát, amelyet előre is köszönök.

Tisztelettel: Juhos László, elnök



Melléklet:

2017 03 02 Duna Konferencia Meghívó Háttere[1 3]JL RZK

https://www.scribd.com/document/340868214/2017-03-02-Duna-Konferencia-Meghivo-Hattere-1-3-JL-RZK



.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Vas Márc 05, 2017 5:40 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem a FIDESZ frakció által diktált úton halad, hanem a reális zöldek eszmeiségét követi, úgy ahogyan ezt Fellegi Tamás miniszter a reális zöldeknek ígérte.
A belvízi hajózás versenyképességének erősítéséről tárgyaltak Esztergomban
2011. április 7. 19:20
A magyar elnökség magas szintű konferenciát rendezett a belvízi hajózás gazdaságba való megfelelő integrálásáról, a NAIADES program jövőjére és finanszírozására vonatkozó alapelvek meghatározásáról 2011. április 7-én, Esztergomban. A tagállamok és az iparág képviselői a cselekvési programot meghatározó elemekről folytattak eszmecserét az intézkedések folytonosságának biztosítása, a program lendületének megtartása érdekében. A résztvevők a konferencia zárásaként következtetéseket fogadtak el az elhangzottak alapján. Közlemény.
A külső költségek szempontjából a belvízi hajózás teljesítménye - különösen a környezetszennyezés és a munkabiztonság szempontjából - jobb bármely más közlekedési módénál. A kevésbé energiaérzékeny, tisztább és biztonságosabb közlekedési módokra való áttérés egyik meghatározó iránya a belvízi személyszállítás és teherfuvarozás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. Az Európai Unió célja, hogy megerősítse a belvízi hajózás versenyhelyzetét a közlekedési rendszerben, és megkönnyítse a belvízi hajózás integrációját az intermodális logisztikai láncba. Az Európai Bizottság ezért indította útjára 2006-ban a belvízi szállítás előmozdításáról szóló, hét éves NAIADES cselekvési programot, amelyről április 4-én félidei értékelést tett közzé (részletek a csatolt háttéranyagban).
A konferencia következtetései megerősítik, hogy a belvízi szállításnak a jelenleginél fokozottabb mértékben kell kivennie a részét az Európai Unió belső piaci és külkereskedelmi áruforgalmából. Az e célkitűzés elérését segítő lehetőségek a gazdasági és társadalmi környezetben, a közlekedés rendszereiben, s azon belül a belvízi hajózásban már megvannak vagy kifejleszthetők.
A dokumentum megállapítja, hogy a belvízi hajózás fontos szerepet játszhat a tengeri kikötők és a belső piac tengerektől távolabbi részei közötti kapcsolatban és a versenyképesség erősítésében. Bár komplex fejlesztése elsősorban az Unió belső ügye, az uniós tagállamokon túl a harmadik államokkal való szoros együttműködést is feltételezi a folyami bizottságok részvételével.
Völner Pál, a Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanács közlekedési formációjának soros elnöke a rendezvényen elmondta: a magyar elnökség elkötelezett a belvízi hajózás további fejlesztésének támogatásában, a megkezdett munka folytatásában. A Bizottsággal egyetértésben fontosnak tartja, hogy 2013-at követően is rendelkezésre álljon egy, a belvízi hajózásban rejlő lehetőségek hasznosítását, a belvízi szállítás versenyképességének előmozdítását szolgáló uniós szintű program. A magyar elnökség célja tanácsi következtetések elfogadása a NAIADES program előrehaladásáról a Közlekedési Tanács 2011. június 16-i ülésén.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)


.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Vas Márc 05, 2017 5:40 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

A FIDESZ-KDNP frakciók akadályt gördítenek Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter pekingi tárgyalásainak az útjába. A miniszter Pekingben megerősítette, hogy a kínai fél ígéretének megfelelően vásárol magyar állampapírokat, és forint kibocsátású értékpapírokat is. A kínai törekvések hátterében többek között kínai cégeknek európai piacokon való versenyképes szereplésének az előmozdítása áll Budapestről való irányítással. A kínai áruknak európai piacok közötti szállításának a költségét húsz százalékkal növeli, ha a hetes számú közlekedési korridor a Duna, mint közlekedési folyosó az áruszállítására az elvárható mértéknél, kisebb mértékben áll rendelkezésre. .
A FIDESZ-KDNP frakciók lehetetlenné teszik a fejlesztési tárca számára, hogy a Duna magyarországi szakaszán a hajózási paraméterek biztosítását célzó fejlesztéseket a Nemzeti Közlekedési Stratégiában szerepeltesse, a Dunára nézve a legkisebb beavatkozással, a forrásokra nézve legkisebb összeggel.
Kapcsolódó írásaink:

http://www.realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2429

http://www.realzoldek.hu/modules.p hp?name=News&file=article&sid=2338

http://www.realzoldek.hu/modules.p hp?name=News&file=article&sid=2298





.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Vas Márc 05, 2017 5:41 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

Reális Zöldek Klub
Országos Társadalmi Civil Szerveződés
1279 Budapest, Pf.:74.

Fellegi Tamás
miniszter

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Tisztelt Miniszter Úr!

Az Európai Bizottság a közlekedési hálózat fejlesztését szolgáló TEN-T alapokból Magyarország részére támogatást ítélt meg, amelynek kedvezményezettje a Magyar Köztársaság képviseletében eljáró akkori Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM). A projekt lebonyolítását a minisztérium háttérintézményére, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központra bízta. A KKK gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárást indított „Tanulmányok a Duna hajózhatóságának javításáról” címmel. Az eljárás nyertese a VITUKI Nonprofit Kft. vezette konzorcium lett.
A tervezők politikai nyomásra csak a hagyományos folyószabályozási módszerű megoldásokat alkalmazhatják a Duna Szap – déli országhatár szakaszán.
A reális zöldek álláspontja szerint a hagyományos folyószabályozási módszerű megoldással az ENSZ-EGB Folyamhajózási Bizottsága által 1992. március 12-én 30. számon hozott határozatnak megfelelő hajózhatósági paraméterek a Duna magyarországi szakaszán nem biztosíthatók. A Bizottság 30. sz. határozata értelmében a Duna magyarországi szakasza Szap (a bősi alvízcsatorna torkolata) és Budapest között VI/B, míg Budapest és a déli országhatár között VI/C kategóriájú nemzetközi jelentőségű víziút. E szakasznak a következő követelményeket kell kielégítenie: A Duna Bizottsági (DB) kisvízhez képest legalább 25 dm merülést lehetővé tevő vízmélység és a szabványos méretű ún. E. III úszóegység, illetve annak kötelékei 24 órás, kétirányú forgalmát lehetővé tevő 120m fenékszélesség.
A határozatot az Európai Közlekedési Miniszterek Konferenciája (Conférence Européen des Ministres de Transport) 1994-ben jóváhagyta. A fenti paraméterek alkalmazását Magyarországon a „A nemzetközi vízi utakról szóló EU megállapodás kihirdetése” 151/2000.(IX.14.) Korm. és a 17/2002.(III.7.) KöViM sz. rendeletekkel kötelezővé tette.
A 378 km hosszú magyar Dunán a több mint 50 hajózási akadály (gázló, szűkület) fele (2Laza a 170 km hosszú Szap - Budapest szakaszon található, ahol gyakorlatilag folytonos, 5 – 20 km között változó, összesen mintegy 40 km hosszú sorozatot alkotnak.
A folyamszabályozás hagyományos műtárgyai (sarkantyúk, párhuzamművek, kotrás, stb.) a meder – ha nem is „kibetonozását”, de – „kikövezését” eredményeznék. Ezek a beavatkozások a hajózási viszonyokat a nagyszabású (és igen költséges építési és folyamatos fenntartási) vízépítési munkák ellenére is csak korlátozottan javítanák.
A műtárgyak legkárosabb következménye, hogy nem szűntetik meg a meder folytatódó mélyülését, ami a vízi környezet állapotát már jelenleg is veszélyezteti. A mellékágak fenékszintje alá mélyülő főmederből az ágakba a nyári-őszi kisvizes időszakokban nem jut víz, a „vizes élőhelyek” kiszáradnak, amit a Gemenci ártér elöntési gyakoriságának drámai csökkenése is jelez, a parti szűrésű vízbázisok
2

hozama csökken és vízminőségük romlik. Az ipari vízkivételek igénye (pl. a paksi erőmű hűtővízellátása) kisvizek idején csak különleges beavatkozásokkal elégíthető ki. A műtárgyak a káros hatásokat fokozzák, pl. elősegítik az alattuk lévő parti sávok feliszapolódását, a vízszint emeléséhez szükséges mesterséges szűkületekben felgyorsult áramlás pedig gyorsítja a meder mélyülését.
Ezzel párhuzamosan a hullámtérre kilépő középvizek és kisebb árhullámok azt feltöltik. Ennek tulajdonítható, hogy 1964 óta a nagy árvizek egyre magasabb tetőző vízállásokkal vonulnak le.
A klímaváltozás következtében a Duna vízjárása az előrejelzések szerint szélsőségesebbé válik, azaz rövidebb, de hevesebb tavaszi árhullámokat hosszú kisvizes időszakok követnek, és ezek során a hajózási viszonyok és a vízi környezet további romlása valószínűsíthető.
A meder mélyülése a független holland szakértők 1992-1996 évi vizsgálatainak zárójelentése szerint csak a Duna belépcsőzésével (a magyar szakaszon három vízlépcső megépítésével) akadályozható meg, ami egyidejűleg tenné lehetővé a hajózás nemzetközi követelményeinek kielégítését, a fenntartható fejlődés vízgazdálkodási feladatainak ellátását és a környezet állapotának a Víz Keretirányelvnek megfelelő javítását.
A Víz Keretirányelvet az EU 2000. október 23-án fogadta el, amely meghatározza a Közösségi Jogalkotás Kereteit a Vízügyi Politika területén.
.A Víz Keretirányelv szerint a vizek védelmét és az azokkal való fenntartható gazdálkodást a Közösségi politika számos egyéb – energia, közlekedés és áruszállítás, lakossági-, ipari- és mezőgazdasági vízellátás, halászat, regionális fejlesztés és idegenforgalom – szakterületeibe integrálva kell megvalósítani.

A Reális Zöldek Klub Elnökségének a képviseletében kérem Miniszter urat, hogy a „A Duna hajózhatóságáért projekt” tervezési folyamatot függessze fel, és új koncepció elfogadásáról gondoskodjon.
Amennyiben a tervezési munkafolyamatot követően EU parlamenti határozatban foglaltaknak megfelelően a kiviteli munkálatok megkezdődnek és az előírásoknak megfelelően 2014-ig befejeződnek, a magyar költségvetést milliárdokkal terheli meg a hajóút fenntartását és javítást célzó szabályozási munkálatok költsége.

Tisztelt Miniszter Úr!
A Kormány az EU Duna Régió Stratégiájával kapcsolatos feladatokról 1150/2010. (VII. 9.) Korm. határozatot fogadott el. A határozat szerint át kell tekinteni az eddig kidolgozott projekteket, és részletesen meg kell vizsgálni, hogy azok illeszkednek-e a Kormányprogramhoz és a Stratégiához. A Stratégia előkészítésébe az érintett közigazgatási szerveket és civil szervezeteket be kell vonni.
A Kormány határozat végrehajtásának felelőse: EU Duna Régió Stratégia kormánybiztos, külügyminiszter, közigazgatási és igazságügyi miniszter, belügyminiszter, nemzetgazdasági miniszter, vidékfejlesztési miniszter, nemzeti erőforrás miniszter.
Tekintettel a fentiekre levelemet tájékoztatás céljából miniszter társainak és a kormánybiztosnak megküldöm.

Budapest, 2010. szeptember 2.

Tisztelettel: Juhos László, elnök





.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Pént Márc 24, 2017 2:26 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

From: Közérdekű Adatigénylések [mailto:kozadat@mfa.gov.hu]
Sent: Thursday, March 23, 2017 2:47 PM
To: 'juhos.laszlo@chello.hu'
Subject: közérdekű adatigénylés- tájékoztatás

KÜLGAZDASÁGI ÉS KÜLÜGYMINISZTÉRIUM

Tisztelt Uram!

Megkeresésével kapcsolatban csatoltan találja a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatását.

Üdvözlettel:

Külgazdasági és Külügyminisztérium
Ministry of Foreign Affairs and Trade
H-1027 Budapest, Bem rakpart 47.



közérdekű adatigénylés- tájékoztatás

https://www.scribd.com/document/342912988/tajekoztatas



.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Kedd Ápr 11, 2017 4:04 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

From: László Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Tuesday, April 11, 2017 11:07 AM
To: Juhos László; Pálos László; Héjjas István dr.
Subject: Re: 2017.03.09. Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS. Civil Fórum - Civil szemmel 7 év után, még mindig kérdőjelekkel! És mit javasol a szakember?

Kedves Kollégák!

Azok számára, akik terjedelmi korlátok miatt nem kapták meg a korábbi, fenti tárgyú e-mail-t, de a téma iránt érdeklődést mutatnak, tájékoztatásul mellékelem az interneten történő elérhetőségét, az időközben beérkezett észrevételekkel, kiegészítő anyagokkal, dokumentumokkal együtt:

http://realzoldek.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=4784 2017.03.09. Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS. Civil Fórum - Civil szemmel 7 év után, még mindig kérdőjelekkel! És mit javasol a szakember? + mellékletek, videók, előadások, hozzászólások, dokumentumok. Dátum: 2017. April 09. Sunday, 22:57 Szerző: realzoldek https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpclpIWS10MzBEZ1U/view?usp= sharing https://drive.google.com/file/d/0B2ifl7cAGjhpTTJWM3l5ZDR3akk/view?usp= sharing
Péteri László
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1708 (u.a. másik címe)

Üdv.:

Péteri László



.
Felhasználó profiljának megtekintése
realzoldek
Újonc
Újonc


Csatlakozott: Mar 08, 2007
Hozzászólások: 4748

HozzászólásElküldve: Szomb Máj 19, 2018 11:42 pm Hozzászólás az előzmény idézésével Vissza az elejére

From: László Péteri [mailto:peteril62@gmail.com]
Sent: Saturday, May 19, 2018 10:03 AM
To: Juhos László; Pálos László; Héjjas István dr.
Subject: Fwd: A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer befejezetlensége nemcsak Szigetköz kálváriája. +





---------- Továbbított levél ----------
Feladó: KORÉNYI ZOLTÁN DR. <korenyi>
Dátum: 2018. május 18. 14:51
Tárgy: Re: A Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer befejezetlensége nemcsak Szigetköz kálváriája. +
Címzett: László Péteri <peteril62>


Kedves Laci!

Nagyon köszönöm a két filmet. Mindkettőt megnéztem.
Döbbenetes, elhallgatott dolgokat örökít meg a közeli történelmünkből.
Isten nyugosztalja Dr. Paulus Alajos Balázs Béla-díjas filmrendezőt.

Van egy tizenöt-fős olvasókörünk Pesthidegkúton. Elmeséltem az élményeimet.
A társaság úgy döntött, hogy a következő havi összejövetelünkön vetítsem le mindkét filmet.
Azt gondoltam, hogy a vetítés előtt röviden összefoglalnám a lényeget, hogy humán tagjaink is értsék a filmben használatos fogalmakat. Van néhány forrásom, de kevés.
Kérdésem: tudsz-e küldeni nekem anyagot hozzá?
(1) Van-e egy rövid szöveges összefoglalód az egész történetről?
(2) Biztos van jó térképed, amelyen világosan be lehet mutatni a Duna érintett szakaszát.

Azt is megköszönném, ha lenne olyan térképed, amely az osztrák és német folyók duzzasztói láthatók. (Mosonyi professzor az Isaar-folyót említi.)

Köszönettel és üdvözlettel:

Korényi Zoltán



Dr. Korényi Zoltán
c. egyetemi docens
BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tsz.
H-1111 Muegyetem rkp. 5-9
Email: korenyi@energia.bme.hu
http://www.energia.bme.hu

2018.05.10. 23:51 keltezéssel, László Péteri írta:

Kedves Kollégák!

A vízlépcsők tervezői már az 1954-es szigetközi árvíz után látták, mi fog bekövetkezni a Szigetközben és a vizek városában, Győrben, ha semmit sem tesznek a Dunával. A közelmúltban elhunyt, Dr. Paulus Alajos, Balázs Béla-díjas dokumentumfilm-rendező-, és operatőr 1996-ban forgatott filmje – „Szent Kristóf példája” 1. és 2. rész. - erre a lehetőségre utal, arra, amit a szigetköziek és győriek az elmúlt évtizedekben valóságként éltek és élnek át, még napjainkban is. Olyan valóságként, amely nem következett volna be, ha a politika megfogadja a vízügyi szakemberek tanácsát.

1. rész A kulcs: Dunakiliti elvesztése és önként átadása.

2. rész Szigetköz megmentése érdekében inkább egy bölcs kompromisszum, mint egy ostoba per.

Az 1989/90. évi politikai rendszerváltás és a gazdasági szerkezetátalakítás óta Magyarországon, az egymást váltó, mindenkori kormányok, ellenzéki-, és kormány pártok, ill. a civilnek álcázott „ál-környezetvédők”, valamint a közmédia együttes hibájából, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos „Hágai-per” a mai napig lezáratlan, ill. "tabu-téma"!

Ezer-milliárdokra rúg az a nemzetgazdasági kár, és elmaradt haszon, amely napról-napra növekszik, és amely – többek között – a Duna vonatkozásában nemcsak a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer befejezetlensége, a Hágai-per lezáratlansága miatt, hanem az Adonyi-, Fajszi Vízlépcsők hiánya, stb. miatt következett, ill. következik be. (De ugyanez elmondható a Tisza (Csongrádi Vízlépcső, Duna-Tisza-csatorna), a Dráva (Novo Vírjei Vízlépcső), és a Sió-csatorna hajózhatósága, árvíz-, belvíz-, aszály-, jégár-, vízszennyezés elleni védelmének elmaradására is! Az EU által támogatott Dráva-menti horvát és szlovén vízlépcsők ellen már megindult az "ál-környezetvédők" támadása a WWF vezetésével, és a Dráva Szövetség aktív támogatásával, annak ellenére, hogy már a tervezés korábbi, előkészítési stádiumában is "hivatalból" is részt vettek benne!?)

A 2018. évi parlamenti választások után ismételten, a megalakuló új Országgyűlés és az új, kétharmados” többségű Kormány, ill. a média figyelmébe ajánljuk Dr. Paulus Alajos 1996-ban készített, 2 részes dokumentum-filmjének kivonatát, a fiatalabb, félrevezetett generációnak tájékoztatásul, és emlékeztetőül az idősebb generáció tagjainak, főleg azok részére, akiknek a fenti tények és igazságok – több elfecsérelt, és agyonhallgatott évtized után – sajnos az „újdonság erejével” fognak hatni!

Mottó: „Megérett az idő a döntésre!”

A fenti írást dr. Mosonyi Emil (1910-2009) akadémikus, a vízépítés nemzetközi hírű professzora, a Reális Zöldek Klub örökös díszelnöke, Kerényi A. Ödön (1919-2013) rubindiplomás mérnök, Szilvássy Zoltán (1925-2015) gyémántdiplomás vízépítőmérnök, és dr. Paulus Alajos (1925-2011), Balázs Béla-díjas dokumentumfilm-rendező, és operatőr emlékének szentelem.

Budapest, 2018. május 10.

Péteri László

---------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------

Mellékl etek:

Dr. Paulus Alajos, Balázs Béla-díjas dokumentumfilm-rendező és operatőr 1996-ban forgatott filmje – „Szent Kristóf példája”

1. rész. A kulcs: Dunakiliti elvesztése és önként átadása.

https://www.youtube.com/watch?v=cabDgtFwM8Y | 58:04 | Közzététel: 2012. október 13. | pvpstudio | Paulus Alajos: Szent Kristóf példája 1. rész. | A kulcs: Dunakiliti elvesztése és önként átadása.

2. rész. Szigetköz megmentése érdekében inkább egy bölcs kompromisszum, mint egy ostoba per.

https://www.youtube.com/watch?v=NlSF7xP7SeA | 59:24 | Közzététel: 2012. október 13. | pvpstudio | Paulus Alajos: Szent Kristóf példája 2. rész. | Szigetköz megmentése érdekében inkább egy bölcs kompromisszum, mint egy ostoba per.

Baráti üdvözlettel:


--

Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd,
ny. min. vezető főtanácsos,
az OIH Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő,

MKIK Turisztikai Kollégium szakértője
Magyar Szálloda Szövetség tiszteletbeli tagja
tel.: 06 1 203 5729
mobil: +36 30 319 2033

e-mail: peteril62@gmail.com

honlap: http://realzoldek.hu/index.php , és ezen belül: http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17

Utóirat: a 2 részes videó-kivonatot - terjedelmi okok miatt - "óriás-fájlként" pótlólag küldöm, amely későbbi időpontban a fenti honlapon és internet-linken lesz elérhető és a forrásra vonatkozó utalással letölthető!







Kiegészítésül küldi:


--

Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd,
ny. min. vezető főtanácsos,
az OIH Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő,

MKIK Turisztikai Kollégium szakértője
Magyar Szálloda Szövetség tiszteletbeli tagja
tel.: 06 1 203 5729
mobil: +36 30 319 2033

e-mail: peteril62@gmail.com

honlap: http://realzoldek.hu/index.php , és ezen belül: http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17





.
Felhasználó profiljának megtekintése
Hozzászólások megtekintése elölről:       
Új téma nyitása   Hozzászólás a témához

Következő téma megtekintése
Előző téma megtekintése
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban
Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban
Nem szavazhatsz ebben fórumban
Nem mellékelhetsz fájlokat a fórumban
Nem tölthetsz le fájlokat a fórumban


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
:: Theme & Graphics by Daz :: Ported for PHP-Nuke by nukemods.com ::
Időzóna: (GMT +1 óra)


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.53 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::