Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A Duna-dráma (leg)újabb felvonása - Hajózhatóság? (a 2007.06.13-án a "Helyi Témá"-ban Korompay Csilla tollából megjelent cikk folytatása napjainkban!) Mottó: "A Duna mégis összeköt!"
Péteri László




Kedves Kollégák!

A Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának javít(gat)ása - a radikális, civilnek álcázott, részben külföldről is támogatott "ál-környezetvédők" folyamatos pergőtüzének közepette, a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos, 1977. évi magyar-csehszlovák államközi szerződés magyar részről történt, szakmailag teljesen indokolatlan felmondása miatt - a mai napig lezáratlan.
A Hágai-per óta Duna hajózhatóságának biztosítása - többszöri eredménytelen, és megalkuvásokkal terhelt, duzzasztást, vízvisszatartásnak még a lehetőségét is eleve kizáró próbálkozások [2005-2007, 2009-2011, stb.] a kilátásba helyezett EU-támogatás ellenére - Illés Zoltán, volt környezetvédelmi államtitkár "áldásos tevékenysége" eredményeként - megbukott, ezért az EU-támogatás igénybevétele is meghiúsult!

A napokban, 2021.01.29-én, napvilágra került azonban, egy MTI közlemény, amely szerint:
"Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezési eljárása, a tervezők szerint a folyó jobb hajózhatóságát célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak. ...A projekt Dunaföldvár és Foktő közötti szakaszának környezetvédelmi hatásvizsgálata 2020. december végén kezdődött, az eljárás legkésőbb február végén zárul le – közölte a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal az MTI-vel. ...A hivatal az eljárásba bevonja a szakhatóságokat, az érintett települések jegyzőit, megkeresi a természetvédelmi kezelőket, a felszíni vizek és a felszín alatti vizek kezelőit. A közmeghallgatást 2021. február 11-én Kecskeméten tartják, a járványhelyzet miatt az érintettek személyes jelenléte nélkül." (!!!?)

A fenti közleményből csak az alábbiak nem derülnek ki, amelyekkel kapcsolatban - az évtizedekre visszamenő fenti előzmények ismeretében - kíváncsian várjuk az illetékesek hivatalos írásbeli válaszát:
- Csak az nem derül ki, hogy ki a megbízó, mi szerepelt a megbízásban, és ki(k) a tervező(k)?
- A megbízásban szerepelt-e eleve a vízlépcsős-változat megvizsgálásának kizárása, vagy ez a tervező saját javaslata volt-e?
- A tervező egyáltalán megvizsgálta-e a Duna hazai szakasza egész évben történő, folyamatos hajózhatóságának komplex módon, végleges formában, hosszú-távra – duzzasztással, vízlépcső-építéssel, vízkormányzással, hallépcső- / halút-rendszerrel, a vízenergia komplex, többcélú hasznosításával – történő megoldását, beleértve a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel (BNV) kapcsolatos, évtizedek óta „szőnyeg alá söpört”, a Hágai-per – szlovák féllel történő meg-, ill. kiegyezés alapján történő lezárását is!? (Korábban már több ilyen kezdeményezés történt magyar részről, de az "ál-környezetvédők" ezeket sorra, mind "megtorpedózták"!)
- Tett-e javaslatot megbízói és a politikai döntéshozók felé, a BNV korszerűsített formában történő befejezésére, ill. a Nemzetközi Duna Bizottság / NDB 1948. évi „Belgrádi Egyezmény”-ében nevesítve is szereplő, Nagymarosi-, Adonyi-, Fajszi-, esetleg Mohácsi Vízlépcső megvalósítására is, figyelembe véve az árvíz-, és belvízvédelem, a hajózás, a mederkarbantartás-, és medertározás, a Paksi Atomerőmű tervezett bővítésének többlet dunai friss-hűtővíz-igényét, a Duna meder-, és a talajvízszint-süllyedés megállításának szükségességét, a vízi-vízparti-, kerékpáros-, öko-turizmus fejlesztésének lehetőségeit is? (lásd: EU-TEN-T 18. sz. Duna-Majna-Rajna nemzetközi víziút fejlesztési programja, és a 2007-HU-18090-S fejlesztési projekt, Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS PA1a hajózás, EuroVelo EV-6.sz. Duna-menti kerékpárút-hálózat, Duna-menti Limes, stb.)
A témával kapcsolatban évtizedek óta, sorozatban jelentek meg - kritika nélküli - "vízlépcső-ellenes" írások a médiában, az esetek többségében azonban laikus, hozzá nem értő, szubjektív, féligazságokat, hazugságokat, a tényeket elhallgató, vagy félremagyarázó "bértolnokok" tollából, ugyanakkor a tudomány, az érintett szakterületek képvise-lőinek tudományosan megalapozott szakvéleményei, javaslatai csak maximum szűk szakmai körökben és fórumokon jelentek, jelenhettek meg (lásd: mellékletek), de nem kaptak, nem kaphattak nyilvánosságot a közmédiában, ezért ezekről a társadalom nem is értesülhetett!
Ez utóbbiak közül csak néhányra hívom fel a politikai döntéshozók, döntéselőkészítők figyelmét, bízva abban, hogy az azokban foglaltakat az egész nemzet és a nemzet-gazdaság, valamint a klímaváltozáshoz történő alkalmazkodás érdekében végre megértik, megfogadják, és a további nemzetgazdasági-, környezet-, és természetvédelmi károk megelőzésével, valamint a vízkészletgazdálkodás-, a közlekedés-, a terület-, és vidékfejlesztés-, a mezőgazdasági öntözés-, és a turizmus különböző ágazatai integrált tervezésével, komplex fejlesztésével és többcélú hasznosításával hozzájárulnak Hazánk felemelkedéséhez, a koronavírus-járvány okozta "gödörből" történő mielőbbi kikerüléshez, hozzájárulva a foglalkoztatás növeléséhez, és további, sok szakmai területet érintő munkahelyek megteremtéséhez. Ehhez azonban alapvető "szemlélet-, és paradigma-váltásra" van, ill. lenne szükség!
Nevezetesen:
- MTA-KSP "Magyarország vízgazdálkodása: helyzetkép, stratégiai feladatok" (Dr. Somlyódy László, BME prof.em., akadémikus)
- MTA-KSP "Megújuló energiák hasznosítása" 2.5. Vízenergia (dr. Büki Gergely, BME prof.em. - dr. Lovas Rezső, prof.em.)
- VTT Dr. Ijjas István, BME prof.em.: "Integrált Vízgazdálkodás" 2019. + 2010.02.16. Dr.Ijjas István: "Dunai hajóút paramétereinek javítása" (MHT előadás)
- VTT Dr. Kozák Miklós, BME prof.em.: "Vízgazdálkodási nagyműtárgyak, mint a nemzetgazdaság fejlesztésének eszközei" 2020. 6. fejezet (Mosonyi Emilről), 7. Így látom Bős-Nagymarost.
- Dr. prof.em.: "A Duna mégis összeköt. Egy kormánybiztos vallomásai." 2019. Keresztes K. Sándor, v. környezetvédelmi miniszter ajánlásával.
- Gunter Pauli: "The Blue Economy / Kék Gazdaság" 2010. (magyar fordítás: PTK) + 2010.11.18-19. Balatonalmádi. "I. Magyar Fenntarhatósági Csúcs" konferencia. Dr. prof. Ulbert József előadása: "Kék Gazdaság" - Mottó: "Zöld utat a Kék Gazdaságnak!"

Bízom abban, hogy a gazdaságpolitikusok a fenti témában jártas, vízügyi-, közlekedési-, energetikai-, tervezési-, építési-, beruházási-, fejlesztési-, üzemeltetési-, - hazai és nemzetközi, elméleti-, és gyakorlati ismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkező - magyar szakemberek és tudósok véleményét kikérve, javaslataikat támogatólag fogják a nemzeti kormány és annak miniszterelnöke elé terjeszteni jóváhagyásra valamint a nemzetközileg versenyképes magyar munkások, vállalkozók közreműködésével történő megvalósításra, amely nagy lehetőség, ebben a rendkívüli helyzetben! (lásd: 2021.02.04. MKIK Elnökség konferencián elhangzott miniszterelnöki beszéd leglényegesebb összefoglaló megállapításai a sikeres gazdaságpolitikával, az együttműködés szükségességével, a gazdaságpolitikusokkal és a .miniszterelnök szerepével, feladatával kapcsolatban!)

--
Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd,
ny. min. vezető főtanácsos, az OIH
Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke,
belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő,
MKIK Turisztikai Kollégium szakértője
Magyar Szálloda Szövetség és a Gróf Széchenyi Ödön
Magyar Hajózási és Yacht Egylet tiszteletbeli tagja, és a
III. Széchenyi Vízi Emléktúra (1999. Bp-London-Marlow)
résztvevője
tel.: 06 1 203 5729
mobil: +36 30 319 2033
e-mail: peteril62@gmail.com
honlap: http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17 |

Utóirat: Mottó: "Zöld utat a Kék gazdaságnak"! (Gunter Pauli)
- az utóbbi időben a "zöld-mozgalmak" képviselői egyre több "ön-ellentmondásos" véleményt, állásfoglalást tesznek közzé (lásd: a Bezerédi Duna-ág rehabilitációjával kapcsolatos, mellékelt cikk!!!), de még nem jutottak el odáig, hogy bocsánatot kérjenek a magyar társadalomtól, a magyar vízügyi szakemberektől, az 1989/90. évi politikai rendszerváltás óta a korábban nemzetközi hírnevet szerzett vízügyi szakemberek becsülete ellen, és a magyar vízkészlet-gazdálkodás ellen elkövetett "bűneikért"!
- itt az ideje a szemlélet-, és paradigmaváltásnak a víz(készlet)gazdálkodás, a "megújuló" vízenergia többcélú hasznosítása területén, összefüggésben a "környezetbarát" vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózás, a kikötőhálózat, valamint a vízi-, vízparti-, kerékpáros-turizmus integrált tervezésével, komplex fejlesztésével!



Az alábbi képre kattintva mellékletek tölthetők le!












© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2021-02-15 (86 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::