Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
A hazai turizmus és a Duna hajózhatóságának jelenlegi helyzete, és összefüggései, valamint távlati lehetőségei, "Summa summarum"? (Az m1 TV "Summa" c. műsora alapján, kérdőjelekkel!)!)
Péteri László




A hazai turizmus és a Duna hajózhatóságának jelenlegi helyzete, és összefüggései, valamint távlati lehetőségei, "Summa summarum"? (Az m1 TV "Summa" c. műsora alapján, kérdőjelekkel!)!)

Kedves Kollégák!

Az m1 TV 2018.11.03-i, "Summa" c. igen érdekes műsorában több, nagyon aktuális, fontos és a nemzetgazdaság egészét érintő témával, évtizedek óta megoldatlan problémával, és "tabu"-témával foglalkozott. Ezek közül - összefüggéseik miatt - két témával, a "Turizmus"-sal és a "Hajózás"-sal foglalkozót emeltem ki, aktualitásaik, és az elhangzottakkal kapcsolatos, nagyrészt elfogadható, de részben vitatható, vagy kiegészítésre szoruló megállapításaik miatt. (Az autógyártással, a magyar verseny-képességgel, a nemzetgazdasággal kapcsolatos témák is közvetve, és/vagy közvetlenül összefüggnek a fentiekkel, de terjedelmi korlátok miatt ezekre most nem térek ki!)
Nevezetesen:
- a Turizmust, Vendéglátást, a kapcsolódó szolgáltatásokat, valamint a járulékos, speciális infrastruktúra-hálózatokat - továbbiakban: "Turizmus" - érintően jó lenne végre tisztázni - és konszenzussal elfogadni a fentiekkel kapcsolatos alapfogalmakat, definíciókat (kiindulva az UNWTO - Idegenforgalmi Világszervezet - jogelődei által elkészített és elfogadott, 1980. évi "Manilai Nyilatkozat"-ból, és az 1989. évi "Hágai Nyilatkozat"-ból! Lásd: néhai Prof. Em. Dr. Lengyel Márton), amelynek alapján végre elkészülhetne a "Turizmus keret-törvény", és a turizmus tényleges teljesítményét mérni tudó, "Turizmus-statisztikai törvény" és a korszerűsített "OSAP", megalapozva ezekkel a turizmus tervszerű, tudatos, hosszú-, közép-, és rövid-távú, integrált-, ágazati-, területi-, hálózati-, intézményi tervezés, komplex fejlesztés és finanszírozás (EU+hazai társfinan-szírozás), valamint a többcélú hasznosítás gyakorlatának hazai bevezetését! Ennek keretében egyértelműen el kellene ismerni, hogy a turizmus valójában nem "Ágazat", nem "Ipar", hanem tipikus, ágazatközi-, tárcaközi-, részben nemzetközi-, horizontális-/"keresztbefekvő" tevékenység, ill. szolgáltatás-halmaz! E felismerésnek a hiánya vezetett oda, hogy az 1989/90. évi politikai rendszerváltozás óta, az egymást követő kormányok és parlamentek nem találták meg a helyét a turizmus állami-, területi irányításának, koordinációjának! (Érdemes végig nézni a folyamatos szervezeti-, személyi-, intézményi változásokat, az átfedések, párhuzamosságok és a hiátusok sorozatát. Pl. a KKM-ben éppen most szüntették meg a nemrég létrehozott "Turizmusdiplomáciai Főosztályt", a turizmus különböző területeinek állami irányítása több és változó minisztérium között "oszlik" meg, a turizmusnak nincs közvetlen kormány-, ill. parlamenti szintű, szakmai képviselete sem, stb.!)
- a Közlekedésen belül, a vízi-közlekedés/szállítás, személy-, és teherhajózás, a kikötőhálózat fejlesztése - ugyancsak a rendszerváltozás, és annak "Trójai Falova" a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer, ill. az ezzel kapcsolatos Hágai-per 7:1 arányú elvesztése óta - "mostoha gyerek", a BNV változatlanul "Tabu"-téma. Ennek a "Gordiuszi csomónak" a feloldása évtizedek óta várat magára, és az Európai Unió Duna Régió Stratégiája / EUDRS, valamint a budapesti székhelyű Nemzetközi Duna Bizottság / DB/DC adta lehetőségekkel sem tudtak, vagy nem is akartak élni - számomra ismeretlen okokból - az egymást követő kormányok (kormánybiztosok, miniszteri biztosok, stb.)!
- mindkét téma közvetlenül, vagy közvetve összefügg a "Vízkészlet-gazdálkodás"-sal (beleértve a víz-visszatartást, duzzasztást, árvíz-, belvíz-, aszály-, vízszennyezés-, jégár elleni védelmet, víztározást, vízkormányzást, a vízenergia többcélú hasznosítását - ezen belül a vízenergia-termelést, mezőgazdasági öntözést, ipari-, hűtővíz-igényt, vízi-, vízparti-, kerékpáros-, kulturális-örökség-, öko-, vidéki-, falusi-, tanyasi-, agro-turizmust, stb. is!)
- a fentiek összehangolt tervezéséhez, fejlesztéséhez, működtetéséhez, kutatásához, oktatásához, stb. viszont alapvető szemlélet-, és paradigmaváltásra, integrált-, holisztikus megközelítésre van, ill. lenne szükség!
A videó-műsorban megszólalók érintették ugyan a fenti téma-, és probléma-kör egy-egy szegmensét, de ez ma már - a szemünk előtt zajló, globális klímaváltozás hatásainak egyre fokozódó, időben, térben is változó jelenségei ismeretében, ill. az ezekhez történő alkalmazkodáshoz - ma már láthatólag, nem elegendő!
Az egyre sokasodó problémák megoldásához értelmes, őszinte, a "szőnyegalá-söprést" mellőző, szakmai párbeszéd-sorozat beindítása szükséges a politikai döntéshozók, a döntéselőkészítők, az egyes témákban érintett, hazai-, és nemzetközi gyakorlattal rendelkező szakemberek bevonásával és aktív részvételével! A társadalmi részvételre, konzultációra csak a műszaki-gazdasági-gazdaságossági-, környezet-, és természetvédelmi szempontokból egyaránt megalapozott alternatívák esetében célszerű lehetőséget biztosítani, kiszűrve a laikus, de radikális, civilnek álcázott, részben külföldről és belföldről is támogatott, minden ésszerű fejlesztést csírájában elfojtani, megakadályozni akaró, "ál-környezetvédő" szervezetek / NGO-k közismert és hangadó képviselőit! (pl. Paksi Atomerőmű és tervezett bővítése, és a Római-part árvízvédelme elleni akciók szervezői, stb.)
Ennek elősegítéséhez mellékelem:
- Somlóvári László hajóskapitány (a Csepeli Szabad-kikötő, majd a MAHART egykori vezérigazgatója 2011. évi, 3 részes cikk-sorozatát, az abban foglalt kritikai észrevételeivel és jobbító szándékú javaslataival együtt!
- Szalma Botond, Bencsik Attila, Jáky Gábor, Pinke István hajóskapitányokkal készített, 2017.11.23-i interjúkat
- a fenti témákhoz kapcsolódó korábbi írásaim - a Reális Zöldek Klub honlapján, az alábbi internet-linkeken - az érdeklődők részre rendelkezésre áll! Ezek közül csak a magyar kormány megbízásából készített, a Duna hajózhatóságára vonatkozó holland tanulmány elérhetőségét emelem ki:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1778 | Közreadva: 2018.09.06. | A "Duna Környezeti és Hajózási projekt 1993-96." c. tanulmány (Delft A, Delft B1, Delft C / Delft Hydraulics, Frederic R. Harris, Vituki) + mellékletek (a tanulmány végkövetkeztetése, hogy - a tervezési megbízással ellentétben, amely csak a "klasszikus", de ma már idejétmúlt (!) folyamszabályozási megoldásokat engedélyezte! - a Duna hajózhatósága reálisan - hasonlóan a nemzetközi gyakorlathoz - csak duzzasztással, vízlépcső-építéssel oldható meg!)
Péteri László

Remélem, hogy a mellékelt dokumentumokban szereplő, hazai és nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező szakértői vélemények meggyőzik a döntéshozókat, és azokat mérlegelve, elfogadják, és a magyar nemzetgazdaság tényleges érdekeinek megfelelő döntésre fognak jutni, amelyet minél előbb konkrét gyakorlati intézkedések fognak követni, amíg nem késő!

Kellemes hétvégét, jó szórakozást kíván,
Baráti üdvözlettel:


--
Péteri László
aranydiplomás építészmérnök, egyetemi tanársegéd, ny. min. vezető főtanácsos,
az OIH Országos Idegenforgalmi Hivatal v. főmérnöke, belkereskedelmi-idegenforgalmi szakértő,
MKIK Turisztikai Kollégium szakértője
Magyar Szálloda Szövetség tiszteletbeli tagja
tel.: 06 1 203 5729
mobil: +36 30 319 2033
e-mail: peteril62@gmail.com
honlap: http://realzoldek.hu/index.php , és ezen belül:
http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=17



Ha a kép nem nyílik, ide kell kattintani!




Ha a kép nem nyílik, ide kell kattintani!




2010 12 08 Vízlépcső Vagy Amit Akartok MTA Nagymaros Adony Fajsz[1]MTA KSP Selymes Durbincs by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




2011 01-11-17 24 Duna Szabályozás Politikai Öngyilkosság[1 3a]SomlóváriLászló Hajóskapitány Duna Blog Hu by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




2017 11 23 Romániában Virágzik Nálunk Sorvad Az Áruszállítás a Dunán[1a]G7 24 Hu PL Vél by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




2018-11-03-M1TV-Summa-Duna-Turizmus-Hajózás-Kikötők[1b]PL-RZK-videó-rövid by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




---------------

---------- Forwarded message ---------
From: Dr. Horn János
Date: 2018. nov. 11., V, 8:46
Subject: Re: A hazai turizmus és a Duna hajózhatóságának jelenlegi helyzete, és összefüggései, valamint távlati lehetőségei, "Summa summarum"? (Az m1 TV "Summa" c. műsora alapján, kérdőjelekkel!)
To: peteril Péteri


Gratulalok

Jo szerencset


Dr. Horn János


-------------

---------- Forwarded message ---------
From: Bíró Koppány Ajtony
Date: 2018. nov. 10., Szo, 22:18
Subject: Re: A hazai turizmus és a Duna hajózhatóságának jelenlegi helyzete, és összefüggései, valamint távlati lehetőségei, "Summa summarum"? (Az m1 TV "Summa" c. műsora alapján, kérdőjelekkel!)
To: Péteri LÁSZLÓ


ajánlom figyelmedbe az alábbi 2 linket. koppány

http://mlszksz.hu/hireink/209-atfogo-dunai-fejlesztesi-koncepciora-van-szukseg

https://www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/egyre-nagyobbra-nyilik-a-dunai-karollo-2-1179224/

Köszönet Bíró Koppány Ajtony Úrnak, az MLSZKSZ főtitkárának, hogy felhívta a figyelmünket a saját sajtójukban, és a VG-ben megjelent cikkre!
Teljes összhangban vannak a cikkek az általunk évtizedek óta képviselt - komplex és integrált szemléletű - állásponttal! (lásd: Paks + bővítés + dunai frissvíz-hűtés!)
Az MLSZKSZ jelzett előterjesztését kérjük, hogy küldjék meg a részünkre is, mert nem biztos, hogy az MLSZKSZ saját sajtójáról a média-figyelők tudósítani fognak, ahogy ezt bizonyos "tabu"-témák esetében, eddig sem tették meg!

Kiegészítésül küldi:
--
Péteri László
U.i.: a helyes fogalom: "Vízerőmű" (a vizi erőmű kifejezést a mellékletekben ezért javítottam! Lásd: Mosonyi Emil!)


Ha a kép nem nyílik, ide kell kattintani!




Ha a kép nem nyílik, ide kell kattintani!





2018 10 26 Átfogó Dunai Fejlesztési Koncepcióra Lenne Szükség[1]BíróKoppányAjtony Mlszksz Hu by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




2018 10 31 Egyre Nagyobbra Nyílik a Károlló Duna Hajózás Vízállás[1]B HorváthLilla BKA Vg Hu by Reálzöldek Reális Zöldek Klub on Scribd




------------------



--------- Forwarded message ---------
From: Mária Kőrösi
Date: 2018. nov. 11., V, 13:41
Subject: Re: A hazai turizmus és a Duna hajózhatóságának jelenlegi helyzete, és összefüggései, valamint távlati lehetőségei, "Summa summarum"? (Az m1 TV "Summa" c. műsora alapján, kérdőjelekkel!)!)
To: László Péteri


Ismételt tisztelettel köszönöm, ezt a bőséges, tartalmas dokumentáció-értékű anyagot. Valóban elgondolkodtató, kiemelten gazdasági szempontok alapján is!
A mi sors-adta magyar helyzetünket érintő , s mind azon feladat, amely - amelyek - , már rég megvalósításra vártak, s csak szerény részben vagy még úgy sem - valósultak meg, csak és kizárólag azon szakemberek együttes összefogásával érvényesíthetők, akik n e m az egyéni érdekek mentén "gondolkodnak és döntenek", hanem akarnak és tudnak összefogni,ki-ki a maga tehetségei szerint.
Kérdőjelek? Bizony, azok.Igaz hozzáértéssel nem a kérdőjelek hívják fel a figyelmet...

Csak egy gondolat: gróf Széchenyi István bizony forog a sírjában, az Óbudai hajdani Hajógyár jelen nihilizmusát adó jelen állapotán, vagy például, a XIII.kerületnek,a HÉLIA Szálló és az előtte lévő Kárpát utcai lakótelep azon közvetlen házsora előtt évek óta működő, s az ottani lakósok türelmét már-már a végsőkig próbára tevő hajógyári munkákról - vésések, kalapálások,dobhártyákat is mélyen bántó hangzavarral járó "tevékenységükkel - ARMADA vállalkozás-végzésükkel, amelyet nem lehet megérteni! Miért van a Hajógyári sziget,
ill. a hajdani Hajógyár telepe?! S a lényegében majdnem roncs kis hajókat javító Armada-cég, mit keres/het/ e helyen??!!! így a Dunán?!
A hajók rossz motorjai nem csak zajt teremtenek, hanem erősen rongálják a levegőt is !
A Duna e szakasza is világörökség! -de hogyan lehet így megsebezni?/ S ki az, akinek ez nem tűnik fel?

Köszönettel, igaz tisztelettel,
Dr. Kőrösi Mária


---------------------










© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2018-11-11 (270 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.27 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::