Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Adalékok és nekrológ a magyar légi-közlekedés, a Malév és a Ferihegy történetéhez, egy volt kollégánk, barátunk tragikus halála alkalmából
Péteri László




Adalékok és nekrológ a magyar légi-közlekedés, a Malév és a Ferihegy történetéhez, egy volt kollégánk, barátunk tragikus halála alkalmából.


Kedves Kollégák!

Nehéz lenne összeszámolni, hogy hányadik - a magyar turizmust is alapvetően érintő - közlekedési-, légi-közlekedési koncepciót, stratégiát és programot véleményeztük a rendszerváltás előtt és azóta eltelt évtizedekben.

Eközben időnként reményteli pillanatokat is átéltünk a magyar légi-közlekedés, a MALÉV, a Ferihegyi-repülőtér, majd a regionális repülőterek (Sármellék Balaton Airport, Debrecen Airport), ill. a vidéki repülőterek (Pécs-Pogány, Siófok-Kiliti, Győr-Pér, Nyíregyháza, Szeged, Kunmadaras, Békéscsaba, stb.) fejlesztése, fejlődése terén, közvetlenül a rendszerváltás előtti években (lásd: 300 Mó USD osztrák-magyar idegenforgalmi hitelkonstrukcióban megvalósult beruházások, köztük a Ferihegy-2 és az új Catering konyhaüzem, az 5 csillagos Átrium-Hyatt Szálloda + Malév Irodaház, Gabriel-Sita számítógép-központ, stb. 1978-85. között, Idegenforgalmi Alapból / IFA, majd TC nyújtott támogatások, ill. az Országos Idegenforgalmi Hivatal / OIH regionális repülőterek fejlesztésére vonatkozó előterjesztései, stb.), majd a rendszerváltás után, a privatizáció során, egyre több aggasztó jel mutatkozott, részben a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér, részben a Malév, valamint a vidéki regionális repülőterek, stb. sorsának alakulása körül. (A 3 nagy, nemzetközi szállodaláncokkal névhasználati/franchise szerződésben álló, de magyar tulajdonban levő (!) szállodaipari vállalat (Hungarhotels, Pannónia, Danubius), és az IBUSZ Rt. - mint az "aranyat tojó tyúkok" - részben "spontán" privatizálásáról / kótya-vetyéléséről, és ezek hosszú-távú nemzetgazdasági kárairól nem is beszélve!)

Egyik volt kollégánk és barátunk napokban történt, tragikus halála kapcsán - a Ferihegy-2A-B és az új Catering konyhaüzem tervezése és szakmai konzultációja kapcsán, személyes érintettség révén, Rá emlékezve, kommentár nélkül - mellékelek egy összeállítást, amelyben, mint "cseppben a tenger" benne van a rendszerváltás utáni történelmünk is "dióhéj"-ban!

És sajnos a fentiek nemcsak az infrastruktúrára, a légi-közlekedésre vonatkoznak! A vízi-közlekedésre / hajózásra, a MAHART sorsára, a kerékpáros-közlekedésre, és a nemzetgazdaság egyéb ágazataira, stb. vonatkozóan - más-más szakmai szempontból - kísértetiesen hasonló megállapítások tehetők! (De ezekről majd később!)

A Nemzeti Közlekedési Stratégia / NKS és háttéranyagai kapcsán a legfontosabb észrevételeinket, jobbító szándékú javaslatainkat már megtettük az előterjesztők felé is!

Ezek részletei - mellékletekkel együtt - megtekinthetők a www.realzoldek.hu honlapon is,

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1414

NKS 1. rész. Stratégia

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1415

NKS 2. rész. Vízi-közlekedés, hajózás

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1416

NKS 3a. Kerékpáros-közlekedés

http://realzoldek.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1417

NKS. 3b. Vasúti-közlekedés

internet-cím alatt.


Ideje lenne talán a politikai döntéshozóknak a fentieken elgondolkozni, és végre levonni a rendszerváltás utáni, mindenkori kormányok és döntéshozók, döntés-előkészítők által elkövetett - az egész nemzetgazdaságot is hátrányosan érintő - hibák tanulságait, hogy még-egyszer ugyanezeket a hibákat ne kövessék el!

Itt állunk 2013. év végén, tele különböző, egymástól függetlenül, koordinálatlanul készült, ill. készülő ágazati koncepciókkal, stratégiákkal, programokkal, amelyek köszönő viszonyban sincsenek egymással. És ezek a dokumentumok kerülnek majd benyújtásra és jóváhagyásra az Európai Unió Bizottsága részére, és ezek fogják képezni az alapját az EU 2014-2020. közötti tervezési időszaknak!

Érdemes lenne ezért - még előzetesen - végig gondolni az egész tervezési módszertanunkat, felülvizsgálni és módosítani prioritásainkat, amíg nem késő!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és egy Boldog(abb) Újévet kíván,

Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033

-------------------------------------------

Az NKS-sorozathoz "adalék"-nak szántam a dec. 22-én egyszer már, a "nekrológ"-sorozat első részeként elküldött, a magyar légi-közlekedés, a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér és a nemzeti légitársaság, a MALÉV - rendszer-/gengszter-váltás utáni, tragikus sorsát bemutató írásomat, amelynek apropóját dr. Jaklics Ervin barátom - többek között a Ferihegy-2A-B forgalmi épület tervezőjének - tragikus halála, ill. előzményként a tervezői-, szerzői jogáért folytatott meddő küzdelme adta.


A sorozat következő részében a MAHART - rendszerváltás utáni, kísértetiesen hasonló - tündöklését és bukását szeretném bemutatni.


A két téma között "átkötés"-ként, előzetesként a magyar hidroplán-közlekedés dokumentumait mellékelem.


Egyúttal, a "Sólyom"-szárnyáról ("Álmos", amelyik ugyancsak végleg "elszállt"!), mindenkinek egy Boldog(abb) Újévet kívánok,


Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033


 









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2013-12-25 (422 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.23 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::