Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Európai Unió Duna Régió Stratégiája EUDRS - Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / ISRBC - Duna magyar szakasz hajózhatósága?
Péteri László




Európai Unió Duna Régió Stratégiája EUDRS - Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / ISRBC - Duna magyar szakasz hajózhatósága?



---------- Továbbított levél ----------
Feladó: László Péteri
Dátum: 2013. szeptember 14. 10:06
Tárgy: Európai Unió Duna Régió Stratégiája EUDRS - Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / ISRBC - Duna magyar szakasz hajózhatósága?
Címzett: Juhos László


Tisztelt Juhos Úr! Kedves László!

A fenti tárgyra vonatkozóan, tájékoztatásul mellékelek néhány dokumentumot, annak illusztrálására, hogy a mindenkori magyar kormányok szembe mennek Európával, a Duna-menti országokkal, népekkel, sőt a saját nemzeti érdekeinkkel is, főleg a víz(készlet)gazdálkodás, a hajózás és a vízenergia többcélú hasznosítása területén. Ennek alapvető oka a rendszerváltás "Trójai falova" a Duna Kör és külföldi támogatói által kreált "Dunaszaurusz" (+ "Tiszaszaurusz"), ez vezetett oda, hogy az MTA KSP keretében megjelent "A megújuló energiák hasznosítása" c. dokumentumban a szerzők a Nagymarosi-, Adonyi-, Fajszi Vízlépcsők megépítését javasolták a kormánynak, amelyek bekerültek az Új Széchenyi Tervbe / ÚSZT-be is, majd amikor Lányi András ezért megtámadta az MTA elnökét, a kormány - "sajtóhibára hivatkozva"? - kihúzatta ezeket az ÚSZT-ből!

Az EU egyik kiemelt fejlesztési programja marad a Rajna-Majna-Duna RMD transzkontinentális nemzetközi víziút fejlesztése / EU TEN-T 18. sz., amelynek egyik fejlesztési projektje a Duna magyarországi szakasza hajózhatóságának fejlesztése / 2007-HU-18090-S sz., amelyet az EU támogatásával 2011.november végéig el kellett volna készíteni, de ez a mai napig nem történt meg! (Nem tudjuk, hogy az EU támogatás visszafizetésére sor került-e?)

Pozitív példa - ezzel szemben - az EUDRS szerves részeként - a Száva Integrált Vízgyűjtő-gazdálkodási Terve / SRBMP, amelyet a Nemzetközi Száva Bizottság / ISRBC irányításával, a korábban egymással harcban álló 4(5) ország (!) közreműködésével (SRB, HR, SLO, BiH, és Montenegro), az EU támogatásával, holland és szlovák szakértők bevonásával készítettek el. Ugyanannak az EU Víz Keretirányevlnek / VKI-nek az alapján - amelyre hivatkozva a mindenkori magyar kormányok nem tettek semmit az árvízvédelem, a hajózás, kikötőhálózat-fejlesztés és a vízenergia többcélú hasznosítása érdekében sem - az SRBMP keretében a Száva Belgrád és Sisak közötti teherhajózás-, a kikötőhálózat-, a vízi-turizmus- komplex fejlesztésére, a Duna-Száva csatorna megvalósítására tettek javaslatot. (lásd: melléklet)

Ezzel szemben Magyarország a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszerrel kapcsolatos Hágai-pert sem tudta, vagy akarta, több, mint 20 év alatt lezárni közvetlen szomszédjával, Szlovákiával! Az évszázad dunai árvize, 2013. júniusában megmutatta a jelentős különbséget a 2 ország árvízvédelme között! (Lásd: Szlovák oldalon: Pozsony, Párkány - mobilgát-rendszer, magyar oldalon homokzsákok milliói, katonaság, helikopterek, harckocsik, katasztrófavédelem, önkéntesek bevetése ellenére, Esztergom-Prímás-sziget víz-alatt, emiatt a Mária Valéria-híd lezárása, a SUZUKI autógyárban dolgozó felvidéki magyarok Párkány térségéből nem tudtak munkába menni!
A Nemzetközi Tisza Bizottság - Szolnoki székhellyel történő - létrehozásáról már hallani sem lehet, ugyanúgy, mint a Tisza nemzetközi víziúttá nyilvánításáról, hajózhatóságának biztosításáról,a Csongrádi Vízlépcső befejezéséről (lásd: Becsey Zsolt és Vincze László korábbi kezdeményezése, stb.)!!!(?)

Hát így néz ki a helyzet a Duna-vízgyűjtője mentén, nemzetközi összehasonlításban.

Baráti üdvözlettel:

--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő

mobil: +36 30 319 2033












© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2013-09-14 (541 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::