Péteri László
1933.05.14 - 2013.07.26. Hosszú-út a Dunaremetei - Dunai Hajóállomás (emléktáblá)tól, 2013.07.26-i, Dunaremete-Bős közötti kompátkelő és a "Lipót" komp üzembe helyezéséig.
Kedves Kollégák!
A Duna szlovák-magyar közös - Csallóköz-Szigetköz térségét érintő - szakaszán, még ha nem-is "hosszában", de legalább "keresztben", és ha nem is menetrend-szerűen, és csak a turisztikai szezonban, csak naponta kétszer, de - EU támogatással, az érintett szlovák és magyar települési önkormányzatok kezdeményezésére (!)- elindult - az alacsony-, ill. kisvízszintek miatt - korlátozott befogadóképességgel a személyeket és 6 db személygépkocsit szállítani képes, komphajó-közlekedés. Az eseményről - az internet / Kisalföld, Új Szó, Parameter, stb. jóvoltából - az alábbi "csokrot" állítottam össze:
Előzményeket lásd:
http://www.youtube.com/watch?v=FBfGbGC2ArA 2:37 Feltöltés ideje: 2011.04.28. Szlovák-magyar együttműködés: személyszállítás a Dunán. (Nagyszombat megye elkötelezett a határ-menti együttműködésben. „Dunai-busz”-terv. 1. Turisztikai célú komp Dunaremete-Bős között, 2. Somorja-Rajka-Dunacsúny-Pozsony, ill. később Hainburg/Bécs közötti, mentrendszerű személyhajózás beindítása?)
A Dunaremetei komp-kikötőnél egy emléktábla emlékeztet arra, hogy ezen a helyen 1933.05.14-én, már hajóállomás volt, amely már akkor a Dunai hajózást szolgálta! A Bősről érkező, "Lipót" nevű komp és a Dunaremetei kikötő 2013.07.26-i, ünnepélyes átadásáról lásd:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2013/07/26/13/Elindult_a_kompkozlekedes_Dunaremete_es_a_szlovakiai_B_s.aspx 16:35 MTV Híradó 2013.07.26. 7:20-tól 8:05-ig: Kompjárat a Dunán, Dunaremete és a szlovákiai Bős között
Remélhetőleg megérhetjük még, hogy a Duna - mint nemzetközi víziút - tényleg betölti majd történelmi szerepét, itt a Kárpát-medencében, és nem elválasztja, hanem összeköti a Duna-menti népeket, nemzeteket, ill. a Duna jobb és bal partját!
Kellemes hétvégét és jó szórakozást kíván,
Baráti üdvözlettel:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
Utóirat: Az Esztergom és Párkány közötti Mária Valéria hidat is - az érintett önkormányzatok kezdeményezésére(!) - az EU támogatásával, de a szlovák fél által követelt - a Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer vízszintemelő hatását is figyelembe vevő - megemelt "hajózási űrszelvénnyel" sikerült helyreállítani, első lépésben biztosítva a Dunán a "keresztirányú" közlekedést, és egyúttal a távlatban a Dunai nemzetközi személyhajózás - "hosszirányú" - fejlesztését is!
Mellékletek:
https://drive.google.com/folderview?id=0B2ifl7cAGjhpdGdNQzMxNFNmWHM&usp=sharing
---------------------------------------
Kiegészítésül még 2 hír:
1. A Dunaremete-Bős közötti kompjárat - pár nappal az ünnepélyes üzembe helyezés után, műszaki hiba miatt - szünetel! (a "Lipót" nevű kismerülésű kompot Balatonfüreden tervezték, Baján építették, EU támogatta, az Öreg-Dunán vesztegel(t?), Szigetköziek kimentették, bajaiak megint szerelik, de mikorra lesz kész? A turisztikai szezon hamar véget ér!)
2. Esztergom és Párkány között teherkomp-járat indítását tervezik! (korábban Esztergomot elkerülő közúti híd tervezése szerepelt! (Mi van, ill. lehet a háttérben? Koncepció-váltás? Bős-Nagymarosi Vízlépcső-rendszer folytatása?)
Üdv.:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
------------------------------------
Tájékoztatásul, ill. a korábbi cikkek kiegészítéséül, küldi:
--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértő
mobil: +36 30 319 2033
.
© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.