Belépés | Regisztráció

 Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez! | (CTRL + D)
A Reális Zöldek Klub tudományos háttérének a művelői

Megnyitás külön ablakban
 
Tartalom
icon_home.gif Főoldal
realzoldek150.gif 
· Állásfoglalás
· Elérhetőség
· Bemutatkozás
· Közlemények
· Tájékoztató
· RZ Vélemények
· 20 éves a RZK

rzvlogo.gif 
null.gif Reális Zöldek Klub
null.gif környezetpolitikai
null.gif lapja
· Archívum

Közösség
· Hírek
· Hír rovatok
· Hír archívum
· Vélemények 1
· Szavazások
· Általános fórum
· Vélemények
· Tartalmas írások
· Kapcsolat
· Honlap Térkép
· Fórum
 
Google Kereső
Google

Keresõ
Keresett szöveg:

WWW
realzoldek.hu

SafeSearch::


Részletes Keresõ
 
Ott vagyunk a Facebookon
Reálzöldek Reális Zöldek Klub

Névjegy létrehozása

 
Facebook oldalak

Hárfás Zsolt

Atomenergia Info



 
A Reális Zöldek Klub eszmeiségét kifejező írások szerzői

Megnyitás külön ablakban
 
CAMPING
Mediterrán körülmények SIKONDÁN a fürdő mellett!
RIEDEL RENÉ
+36 20 991 3209
+36 72 481 981
7300 Komló-Sikonda
info @ medianocamping .hu medianocamping.hu
FACEBOOK
 
Vélemények

A ReálZöldek véleményei olvashatóak még az alábbi honlapokon:


Greenfo hírlevél!


 
Történelmi
Évfordulók


Évforduló naptár

 
Zöld Válasz

Zöld Válasz
 
Elnökségi meghívó 2016. január 15.

- Elnökségi meghívó 2016. január 15-ére
- Mellékletek
- Az elnökségi ülés előadásai és fényképek
- BÜNTETÉS
 
Juhos László vallomások

Első

Második

Harmadik

Negyedik

Ötödik

Hatodik

Hetedik

Nyolcadik

Kilencedik

Záró válogatások

Határozat

 
Egykor és most. gr. Széchenyi Ödön a "Hableány" nevű gőzössel 1867.04.06-án, Pestről, a Dunán elindult Párizsba, a Világkiállításra. Ma a Dunán "hajóvonták találkozása tilos!"
Péteri László





Egykor és most. gr. Széchenyi Ödön a "Hableány" nevű gőzössel 1867.04.06-án, Pestről, a Dunán elindult Párizsba, a Világkiállításra. Ma a Dunán "hajóvonták találkozása tilos!"



Kedves Kollégák!

Gr. Széchenyi István fia, gr. Széchenyi Ödön, 1897.04.06-án indult el Pestről, a Dunán, "Hableány" nevű gőzösével, hogy Párizsig hajózzon, és részt vegyen a Párizsi Világkiállításon. Az akkori körülmények között ez a teljesítmény méltán váltott ki nagy nemzetközi visszhangot és elismerést.

A "Hableány" az 1867. évi párizsi világkiállításon nagy feltűnést keltett, a Duna–Majna–Rajna–Marne–Szajna útvonalon érkezett meg, ahol elsőkéntVerne Gyula üdvözölte. A gőzösön III. Napóleon császár és Eugénia császárné is tett egy hajóutat. A "Hableány"-t a párizsi világkiállítás aranyérmével tüntették ki, gr. Széchenyi Ödön pedig a kontinens első áthajózásáért a Becsületrendet kapta meg!

A történelmi évfordulóhoz kapcsolódva, mellékelek néhány korabeli és újabbkori dokumentumot a "Hableány"-ról, és a XXI. századi - "tipikus magyar" - utóéletéről.

A gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet / MHYE tagjai Alapítványt hoztak létre a "Hableány" korszerűsített formában történő újjáépítésére, amely a tervek szerint - a "IV. Széchenyi Vízi Emléktúra" keretében - részt vett volna a 2000. évi Hannoveri Világkiállításon.

Az MHYE és pártoló tagjai adakozásából elkezdődött a tervezés, és a hajótest építése - a Komáromi Hajógyár csőd-közeli helyzete miatt - Szegeden.

Az igen költséges, folyamatban levő, befejező munkákhoz az illetékes minisztérium 60 MóFt támogatást helyezett kilátásba, amelyet az időközben történt miniszterváltást követően, azonnal, teljesen váratlanul, vissza is vont, meghiúsítva ezzel az emléktúra Magyarország számára várható, és pénzben ki sem fejezhető, nemzetközi visszhangját, és a Hannoveri Világkiállításon történő megjelenés hírértékét, és a hajón, ill. annak kikötői előterében tartandó, VIP rendezvények várható sikerét is.

A hajótest ezek után, évekig ott állt árván, csupaszon, az Óbudai Hajógyári sziget kikötőjében (!), majd a kényszerű eladás után, egy vállalkozónak sikerült befejeznie, és a Balatonra átszállítania. Napjainkban is ott, Keszthelyen teljesít szolgálatot, a külföldi és belföldi vendégek legnagyobb örömére!

Gróf Széchenyi Ödön által 1867-ben épített gőzhajó "replikája", a Balaton egyetlen lapátkerekes személyszállító hajója!

Ilyen előzmények után, és az inkorrekt állami szerepvállalás következtében elszalasztott lehetőségek miatt, ez sajnos akkor is csak "félsiker"!

A "Hableány" 1867. évi párizsi útját - a Dunán, a Lajos-csatornán, a Majnán, a Rajnán, a Marne-on és a Szajnán - siker koronázta, pedig akkor még nem létezett a Duna-Majna-Rajna nemzetközi víziút, ill. a Mosonyi Emil professzor ötlete és konkrét javaslatai alapján, 1992-ben megvalósult, Duna-Majna "Európa"-csatorna!

A 2000. évi tervezett "IV. Széchenyi Vízi Emléktúrá"-t, és a Hannoveri Világkiállításon való részvételt, és ennek kapcsán Magyarország hírnevének öregbítését, egy minisztériumi bürokrata hiúsította meg!

2012-ben - a soros magyar EU elnökség idején jóváhagyott - Európai Duna Régió Stratégia / EUDRS végrehajtása idején - a Duna magyarországi szakaszán "hajóvonták találkozása tilos"! (?)

Baráti üdvözlettel:




--
Péteri László
okl.ép.mérnök, egyetemi tanársegéd
ny.min.vez.főtanácsos, belkereskedelmi-
idegenforgalmi szakértőmobil: +36 30 319 2033






Tájékoztatás. Gr. Széchenyi Ödön Magyar Hajózási és Yacht Egylet "Széchenyi Vízi Emléktúrái" 1997, 1998, 1999, 2005.









© Reális Zöldek Klub . Minden jog fenntartva.

Közreadva: 2012-04-06 (589 olvasás)

[ Vissza ]


Szerver statisztikai adatok.


Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek.
A közzétett hírek, vélemények és a hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 1992-2014 a Reális Zöldeké.
A Reálzöldek honlapján megjelenő különböző írások és vélemények nem feltétlen tükrözik a Reálzöldek véleményét, hanem kizárólagosan a szerzőkét.

Üzenet a webmesternek: webmester@realzoldek.hu

PHP-Nuke © 2005 Francisco Burzi. A PHP-Nuke szabad szoftver, a GPL licenszben leírtak alapján terjeszthet?, kötelez? terméktámogatás nem jár hozzá.
Platinum 7.6.b.4 Alapú Weboldal

Oldalkészítés: 0.24 másodperc

:: fisubgreen phpbb2 style by Daz :: PHP-Nuke theme by www.nukemods.com ::